„Honda CR-V“ hibrid zamena za dizel. Cena raste, potrošnja se smanjuje. Isplati li se?
Honda trenutno nema mnogo kupaca u Nemačkoj (tržišni udeo iznosi 0,6 odsto). I zbog toga ne želi da ih preoptereti. U datoj situaciji, elektrifikacija modela „CR-V“ skroz je postepena i diskretna.
SUV, iako je širom sveta na trećem mestu (posle „VW tiguana“ i „tojote RAV 4“), sad umesto dizela dobija i hibridni pogon. Bez utičnice i s malom baterijom od 1 KW/č, sistem honda hibrid nije nov, ali je zanimljiv: režim vožnje automatski se menja bez vozačeve intervencije. U hibridnom režimu vožnje, dvolitarski benzinski motor generiše električnu energiju i pokreće električni agregat. To je i najefikasniji način vožnje. Samo na struju moguće je voziti maksimalno dva kilometra. Benzinski motor aktivira se pri brzini većoj od 80 km/č, ali čak i tad − samo ukoliko vozač ima „drvenu nogu“.
Honda takođe naziva hibrid „električnim automobilom koji radi na benzin“.
„CR-V“ igru ulogu kao „stamena pufnica“ − ništa iritantno, ništa fascinantno. Kod hibrida se, za razliku od „čistog“ benzinskog motora, režimi vožnje regulišu pritiskom na dugme. Druga dva dugmeta predviđena su isključivo za električni režim (retko i kratkotrajno), ili sportski režim vožnje. Čak i tad elektromotor radi. Ručice na volanu za prebacivanje stepena prenosa potpuno su slobodne.
Sportski užitak u vožnji ipak se ne može očekivati za 39.290 do 43.590 evra. Hibrid je u proseku 4.000 evra skuplji i 150 kilograma teži od 1,5-litarskog turbobenzinskog motora. Probna vožnja preko 150 kilometara s pogonom na svim točkovima rezultirala je neekonomičnom vožnjom s potrošnjom nešto manjom od šest litara, što je oko dva litra manje od benzinskog motora s pogonom na četiri točka.
Hoće li Honda uskoro ponuditi plug-in modele i kod nas? Moguće, kaže Honda. Do 2025. godine, dve trećine od ukupnog broja prodatih automobila biće električnog tipa.