28. April. 2024
Testovi

Seat Tarraco – Zapamtite ovo ime

Na zadnjem delu “seat tarako” promoviše spojene svetlosne grupe, što je sve popularniji trend u svetu automobilaNa zadnjem delu “seat tarako” promoviše spojene svetlosne grupe, što je sve popularniji trend u svetu automobila

Novi “seat tarako” jeste 4,74-metarski SUV s dokazanom VW tehnologijom. Benzinski motor od 190 konjskih snaga na prvom ispitivanju pokazao je koliko može. A može mnogo…

Upoznajte najveći SUV španske kompanije Seat. Ime “tarako” označiće novo doba za brend koji u Evropi ima velike ambicije. Da je veličina neretko bitna, to pokazuju i pomenute dimenzije, pa s gotovo 4,8 metara – ovaj “seat” može ugostiti i treći red sedišta. S vozačke strane, ispod haube je TSI od 190 konjskih snaga. Tačno pogađate, vozimo se na našu testnu stazu, a pred nama su 62 kilometra auto-puta, teritorije gde možemo povremeno pritisnuti papučicu gasa.

Agregat nam je poznat iz “folksvagen tiguana”, pa je poređenje neminovno. Veći “tarako” pokazuje rezultat na putnom računaru: digitalni prikaz govori o 11,2 litra za “tarako”, dok je “tiguan” nešto skromniji sa 10,5 litara. Svako ko može upravljati kalkulatorom u ovom trenutku biće u zabludi. Šteta, jer bi svako u tom slučaju propustio stvarno dobar automobil. Nemojte biti ni previše skeptični što se tiče porekla, jer se, na primer, “VW tiguan olspejs” proizvodi u Meksiku. Čari globalizacije, šta da vam kažemo. Kao treći model na veoma perspektivnoj plaftofmi, “tarako” ima zadatak da vozače sklone mediteranskom imidžu odvuče i od odlične “škode kodijak”.

Poznati dvolitarski benzinski motor sa 190 konjskih snaga mora se izboriti s preko 1,8 tona mase. Naša preporuka je ipak dizel!
Poznati dvolitarski benzinski motor sa 190 konjskih snaga mora se izboriti s preko 1,8 tona mase. Naša preporuka je ipak dizel!

Ono što je u danima pomenute globalizacije veoma značajno jeste izgrađeni identitet – uprkos tome što ima veće dimenzije od “braće”, novi “seat” krasi prepoznatljiv stil. Posebno je atraktivan pri pogledu na zadnju stranu, gde se ističu dinamična i popularno spojena LED svetla. Prednji deo je savremeno oblikovan, s maskom hladnjaka i aerodinamičnim detaljima. Čini se da Seat ništa ne prepušta slučaju, pa se u velikodušnom paketu Xcellence “tarako” kotrlja na točkovima od 19 inča. Konkurencija je brojna, pa put do uspeha podrazumeva da “tarako” ne dozvoli kikseve i na terenu enterijera. Na kraju krajeva, to je prostor u kojem će budući vlasnici provoditi najviše vremena.

Položaj ekrana je ergonomski logičniji nego u kabinama “škode” ili “vagena”, pa dizajneri španskog brenda zaslužuju aplauz. Paket Xcellence podrazumeva niz multimedijalnih gadžeta i armadu sigurnosnih sistema, pa u kombinaciji sa sedmostepenim DSG menjačem i motorom od 190 konja – cena raste na 40.380 evra. Da vam bude lakše, za taj novac Seat isporučuje automatsku kontrolu klime, električna vrata prtljažnika, prednji i zadnji sistem asistencije za parkiranje, kao i gotovo sportska, ali i naglašeno udobna sedišta. Razmaziće vas i digitalni instrumenti, kao i sistem koji drži automobil u traci. Malo vam je luksuza, glamura, tehnologije?

Nikakav problem, Seat će se pobrinuti za to da vam u zamenu za kreditnu karticu ispuni sve želje i željice. Krenimo redom: metalik boja (620 evra), kožni paket (1.500 evra), audio-sistem Beats i Navi (1.390 evra), alu-felne od 20 inča (980 evra), adaptivno oslanjanje (940 evra), kamera sa 360 stepeni pregleda (575 evra), stakleni krov (1.145 evra), i tako dalje… Ako su momački dani iza vas, pa sada prevozite dečje društvo, računajte i na doplatu od 800 evra, koliko Seat traži za treći red sedišta. To je, poređenja radi, gotovo egal s cenom u “škodi”, dok je taj praktični dodatak mnogo nepristupačniji u Folksvagenu.

Ako se pitate kako se vozi, slede naši utisci. Čak i s motorom GTI porekla, sportski karakter u velikoj je meri nepoznat. Zbog velike mase od preko 1,8 tona, motor je veoma opterećen, što je situacija koju donekle unapređuje veoma spretan sedmostepeni DSG menjač. Upravljivost neće izaći u susret sportskim ambicijama, jer na prve naznake krize uskače ESP i remeti zabavu. To ipak ne znači da je “tarako” monoton, ali sigurno nije ni najdinamičniji model u klasi. Kao zaključak se nameće to da je ovaj XL Seat idealan izbor za vozače kojima treba svestrani SUV, ali u kombinaciji s dizel-motorom, koji po karakteru svakako bolje pristaje konceptu koji novitet s Pirineja zastupa.

Zaključak

Ovo je dobar auto s pogrešnim motorom. Benzinski motor od 190 konjskih snaga ne odgovara prirodi “seat taraka”, jer je previše napet, previše žedan. Osim toga, Seat SUV vrhunski je automobil. Odlično je opremljen i pažljivo izrađen. Takođe, nudi mnogo prostora. I napravljen u Nemačkoj!