27. April. 2024
Testovi

Južnokorejski faktor X

KIA Xceed 1,0 T-GDI EX Flow

KIA Ceed je dobila novu verziju i zove se Xceed. Nema integralni pogon, ali ima povišenu karoseriju i robusniji dizajn. Vozili smo osnovnu verziju sa 1.0 motorom – s turbom naravno

Iako KIA nije mlad proizvođač automobila, jedan je od najmlađih koji je svoje automobile ponudio evropskom tržištu. Ipak, od tada je prošlo skoro 30 godina, ovaj proizvođač neprekidno beleži rast prodaje. Prošle 2019. godine prvi put je prodao preko pola miliona automobila na Starom kontinentu. Najveći udeo je imao Ceed, a ovaj proizvođač je nedavno i na našem tržištu ponudio najnoviji, treći po redu „derivat“ – Xceed.

Ako bismo morali da ga klasifikujemo, u pitanju krosover. Ima modifikovano telo modela Ceed s pojačanim ogibljenjem, i povišeno rastojanje od tla. U slučaju (našeg) modela s felnama od 18 coli, klirens iznosi 184 milimetra. Pored robusnijeg vešanja i trima karoserije, Xceed karakteriše nešto drugačiji prednji deo, sličan modelu Stonic i vrlo atraktivan i originalan zadnji deo koji će sigurno privući pažnju kupaca. Svi paneli su novi osim vrata. Ukratko Xceed je povišeni, unapređen i ulepšan Ceed, a predstavlja se kao urbani „crossover“.

Zahvaljujući detaljima enterijera, takođe deluje nešto „plemenitije“. Pozicija za volanom je povišena, ali se u njemu ne sedi uspravnije kao u manjim SUV modelima. Iako dolazi iz Azije, ugao naslona sedišta se podešava „na točak“ kao kod evropskih modela – „lajk“ za ovo rešenje. Iako deli istu platformu sa modelom Ceed, prtljažnik je veći i njegova zapremina iznosi 426 litara sa policom podesivom na dva nivoa. Prostora ima dovoljno, malo više od proseka klase.

Xceed u najvišem paketu opreme ima dva velika displeja, centralni od 10,2 i vozački od 12,3 inča, dok je naš test-auto imao centralni od 8. Interfejs ovog sistema nam je već poznat i sasvim korektno obavlja svoj poslao, ali je lepo znati da postoji i bolja opcija. S druge strane, iako se automobil na testu nalazi na početku cenovnika u srednjem paketu opreme, imao je grejanje i sedišta i volana što se retko nalazi kod modela ovog cenovnog ranga.

Šta nam se svidelo, a šta ne

Vrlo solidno opremljen i kompletan auto s adekvatnom cenom, manje nam se dopao dizajn dvostrukih „auspuha“ pozadi

Kod nas se pod haubom modela Xceed mogu e naći benzinski motori od 120 i 140 KS, dok se dizel nudi u dve verzije od 115 i 136 konja. Na našem testu našao se osnovni, trocilindarski turboagregat od jedne litre zapremine sa 120 KS i 172 Nm dostupnih u rasponu od 1.500 do 4.000 orbtaja u minuti. Ovaj motor uparen je s manuelnim šetostepenim menjačem i mora da se izbori s masom od oko 1.300 kilograma. S obzirom na specifikacije, to ne bi trebalo da predstavlja problem, a fabrika navodi da mu je do 100 km/h potrebno 11,3 sekunde uz maksimalnu brzinu od čak 186 kilometara na sat.

U praksi, povišena pozicija za upravljačem nudi malo bolju preglednost, a ogibljenje je malo mekše podešeno, tako da i na našim putevima Xceed deluje komforno. Neobično, ali došlo je vreme da se u kompaktne krosovere ugrađuju benzinski motori od jedne litre i da imaju felne od 18 coli. Čak i sa takvom kombinacijom, Xceed nije neudoban. Upravljač je umereno precizan, a motor dovoljno snažan za osnovni model.

Da bi se iz njega izvukle malo bolje performanse, potrebno ga je i malo više zavrteti – ne kao atmosferca, ali malo više od 2.000 „tura“. U ovom režimu on neće biti naročito štedljiv i držaće prosek iznad 7 litara. Naš ukupan prosek bio je nešto manji od pomenute vrednosti (6,9). S obzirom na to da nema integralni pogon, Xceed nema ni terenskih aspiracija, a domen ovog automobila je grad. Povećan klirens je dovoljan za bezbrižan porodični izlet u prirodu po trasiranim putevima. Na auto-putu je dovoljno tih, ali kada je hladan ili pod opterećenjem, agregat ističe svoju trocilindarsku prirodu.

TEHNIČKI PODACI

KIA Xceed 1,0 T-GDI EX Flow

Motor: benzinski, 3-cil. sa dir. ubriz.

Radna zapremina: 998 ccm

Snaga kW(KS): 88(120)/6.000

Obrtni moment (Nm): 172/1.500–4.000

Pogon: prednji, man. 6 stepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.395/1.826/1.495

Masa/maks.: (kg): 1.332 (1.820)

Zapremina prtljažnika (L): 426/1.378

Zapremina rezervoara (L): 50

Ubrzanje (s) 0 do 100 km/h: 11,3

Maksimalna brzina (km/h): 186 km/h

Pros. potrošnja WLTP/test (l): 5,7/6,9

EU norma/CO2 g/km: 130 EU6d temp

Cena: 20 090 evra*

1,0 T-GDI EX Flow*

Review overview

Karoserija4
Pogon3.5
Vozna dinamika3.5
Multimedija4.5
Ekonomičnost4
Komfor4
Troškovi4.5

Dobro

  • Solidna oprema
  • Adekvatna cena
  • Garancija

Loše

  • Dizajnih dvostrukih izduva
  • Bez integralnog pogona

Zaključak

4Prinova u Ceed porodici nije samo njegova našminkana i podignuta verzija, već malo drugačiji automobil. Vizuelno se izdvaja i sasvim solidno je opremljen. Uspeh KIA-e nije iznenađenje.