23. November. 2024
Testovi

Profesionalac

Isuzu D-Max 1,9 Ddi Crew 4x4

Isuzu D-Max s motorom od 1,9 litara i 164 konjskih snaga, te pogonom 4×4 s reduktorom − predstavlja zanimljivu alternativu konvencionalnijim terencima

Statistika kaže da su sad „terenci“ u modi. Zbog toga i postoji mnogo varijacija na temu, kao i naziva za ova vozila i raznoraznih skraćenica, počev od SUV, SAV CUV itd. Međutim, kad se pogledaju njihove specifikacije, biva jasno da su to povišeni automobili koji su uglavnom pravljeni za vožnju po gradu i auto-putu. Na samom kraju ovog spektra nalaze se „pravi“ terenci, koji su zaista konstruisani da se voze, ne van asfalta, već na područjima gde nema asfalta. I to godinama. Kad su stvari ovako postavljene, onda se i izbor znatno smanjuje. U one koji bi mogli o(p)stati ubraja se i Isuzu D-Max.

Ovaj japanski proizvođač proizvodi model D-Max od 2002, a njegova druga generacija predstavljena je 2012. Međutim, najbolja godina za ovaj model bila je 2018, kad je prodato skoro 150.000 primeraka širom sveta. To nešto znači. I na početku moramo razjasniti još jednu stvar, a tiče se pojave ovog automobila. Naime, na prikazanom vozilu nalazi se preko 15.000 evra dodatne opreme, ali o tome malo kasnije. Zasad je dovoljno reći da se na njemu može naći mnoštvo različitih dodataka, kako bi se namena prilagodila specifičnim potrebama vlasnika.

Isuzu D-Max proizvodi se u tri karoserijske verzije, u „single“, „crew“ i „space cab“ varijanti, s dvoja odnosno četvora vrata. Verzija na našem testu bila je u najvećoj „space“ verziji. Interesantno je napomenuti da ovaj terenac u svim verzijama ima nosivost veću od 1.000 kg, a one s integralnim pogonom mogu vući prikolicu tešku do 3.500 kilograma. I kad već pominjemo pogon, moguće ga je poručiti s manuelnim i automatskim menjačem sa šest stepeni prenosa. Pod haubom se nalazi 1,9-litarski turbodizel agregat od od 164 konjske snage sa 360 Nm obrtnog momenta.

Model koji smo vozili bio je povišen (lift kit od dva inča) s posebnim felnama od 17 inča. Niže osobe moraju koristiti stepenik na pragovima, a kad se u njega smesti, vozač ima utisak da je za nijansu iznad svih ostalih, „civilnih“ učesnika u saobraćaju. S druge strane, ergonomija je skoro identična kao u „krosover“ modelima, uz nekoliko izuzetaka. Duga ručica menjača i masivniji volan upućuju na njegovu „off-road“ prirodu, a sve komande idu veoma lako – kao kod konvencionalnih modela. Isto važi i za motor, koji ima nešto grublji glas samo kad je hladan. Prostora u kabini ima sasvim dovoljno i za krupnije ljude.

U novijoj verziji modela D-Max, između analogne instrumentacije nalazi se novi info-displej, a na instrument-tabli veliki ekran informacionog sistema s navigacijom, zasnovan na Android platformi. Vreme za upoznavanje s funkcijama vrlo je kratko, a jedino što nam je nedostajalo jesu fizički dugmići, koji mogu biti korisni naročito pri „off-road“ vožnji, kada je izazov pogoditi pravi prekidač. S druge strane, moramo pohvaliti interfejs radija s digitalnom skalom. Idealan položaj za volanom lako je pronaći, iako se upravljač može podešavati samo po visini. Malo je reći da je pozicija za volanom „komandna“.

Kao i svako vozilo ove vrste koje pozadi ima lisnate gibnjeve, i Isuzu D-Max ostavlja utisak prave radne mašine koja može poneti mnogo tereta. Čak i s četiri putnika, on se ponaša isto. Verovatno bi samo veći teret u bunkeru povoljnije uticao na udobnost, mada ni to nije nešto na šta bi se oni koji treba da sede pozadi mogli žaliti. Zanimljvo je da je Isuzu uspeo da trimuje motor tako da se i pri vrlo malim obrtajima D-max lako nosi s masom od skoro dve tone. Ovde nema klasičnog „napada“ obrtnog momenta, ali ni zone gde nema snage. Verovatno bi opet samo veće opterećenje moglo pokazati i malo „oznojiti“ ovaj agregat. Treba li napomenuti da su terenske karakteristike odlične i da je selektor pogona i reduktor potrebno koristiti samo kad se auto nađe u ekstremnijim situacijama.

I na kraju, koliko je potrebno investirati da bi se ovakvo vozilo našlo u voznom parku? Ne onoliko koliko se na prvi pogled čini. Akcijska cena osnovne verzije počinje od 18.500 evra, dok je za „crew“ varijantu potrebno izdvojiti 23.300 evra. Najskuplja serijska verzija s automatskim menjačem i najvišim paketom opreme iznosi 30.700. Tome se onda mogu priključiti brojni dodaci, ali to već zavisi od vlasnikovih potreba.

TEHNIČKI PODACI

Isuzu D-Max 1,9 Ddi Crew 4×4

Motor: dizel, turbo, četvorocilindarski

Radna zapremina: 1898 ccm

Snaga kW(KS): 164 (120) / 3600

Obrtni moment (Nm): 360 / 2000-2500

Pogon: integralni, šestostepeni menjač

Dimenzije D/Š/V (mm): 5295 / 1860 / 1785

Masa (kg): 1940 (3000)

Zapremina rezervoara (L): 76

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: oko 13

Maksimalna brzina (km/h): 180

Potrošnja (l): 9,0

Cena (EUR): od 24.700