26. April. 2024
Testovi

Ko se boji limuzine još?

Hyundai Elantra

Novo izdanje šeste generacije Hyundai Elantre karakteriše autentičan dizajn i odlična cena. Međutim, je li to dovoljno da se kupci zadrže u segmentu kompaktnih limuzina?

Kud god da se okrenemo, možemo videti neki od SUV modela. Iako su skuplji i teži, njihova popularnost neprekidno raste. I dalje se ne vidi usporavanje ovog trenda. Zbog toga ovu temu jednostavno nije moguće zaobići. Ipak, na velikim tržištima, poput SAD, Kine i Ruske Federacije, mnogo ljudi i dalje kupuje limuzine. Zbog toga se Hyundai Elantra sa oko 574.700 prodatih primeraka nalazi na 16. mestu liste najprodavanijih automobila u svetu. Poređenja radi, Hyundai Tucson sa 512.000 prodatih primeraka zauzima 19. mesto. U Evropi je situacija malo drugačija, ali je trend sličan. Dakle, kakva je nova verzija Hyundai Elantre i koje će je to ključne osobine zadržati u igri?

Retko kad restilizacija napravi toliko velik korak da automobil bude percipiran kao potpuno nov model. A upravo je ovde tako. Iako se „na prvu loptu“ činilo da se mnoštvo uglastih formi neće dobro uklapati, kad se automobil vidi uživo, stiče se potpuno drugačiji utisak i cela stvar „radi“. Naročito u višem paktu opreme. Dakle, Hyundai je prilično hrabro nastupio s izgledom eksterijera. S druge strane, arhitektura enterijera i instrument-table nije bitno menjana. Instrumentacija je dizajnirana po uzoru na analogne sportske satove, a nov je i infotejnment sistem. Iako deluje da je kupeovski oblik zadnjeg dela donekle ograničio količinu prostora za glave, viši putnici neće imati problema, a ima dovoljno mesta i za kolena. Napred se sedi u punom komforu, ergonomija je odlična, jer je opseg podešavanja bolji nego kod mnogih automobila iz Evrope.

Na našem tržištu moguće je dobiti samo jedan motor – proveren atmosferski benzinac od 1,6 litara s multipoint ubrizgavanjem uz 127 konjskih snaga i 155 Nm, što se ostvaruje pri povisokih 4.850 obrtaja u minuti. Ovde nema turbine i direktnog ubrizgavanja goriva. To istovremeno olakšava eksploataciju i održavanje, iako znamo da u Evropi ima visokooktanskog goriva i da je servisna mreža razvijena. To ipak nije tako sa svim tržištima gde se ovaj automobil prodaje, pa je zbog toga doneta i takva odluka. Iako obrtni moment na papiru ne obećava mnogo, motorizacija je sasvim solidna, pogotovo što je statistika pouzdanosti za ovaj agregat prilično dobra. Snage ima i u nižim obrtajima. I, ne, nije potrebno zavrteti motor do crvenog polja kako bi se iz njega iscedio svaki gram života. Samo treba uskladiti očekivanja s realnošću, koja kaže da je Elantra porodični automobil dužine 4,62 metra, ali s masom od samo 1,3 tone.

Upravo zbog podatka o masi, Elantra može biti (i jeste) meko trimovan automobil koji ne broji rupe po putu, već ih elegantno upija. Nisko težište – da, SUV modeli, u vas gledam omogućava da se stekne zaista dobar utisak o stabilnosti na putu bez negativnih propratnih pojava. Elantra ostavlja utisak mekoće kakva se retko sreće u automobilima iz ovog milenijuma u ovom cenovnom rangu. I to je prvi ključni adut ovog modela – komfor. Bilo da se nalazi u gradu, na auto-putu ili krivudavom regionalnom putu (a svi znamo kakvi su), Elantra ostavlja utisak stabilnog saputnika. I pored evidentne udobnosti, njeno ponašanje i tiha priroda ulivaju poverenje i manje sigurnim vozačima. Godine evolucije koncepta limuzine nikako se ne mogu zanemariti, a sve komande idu veoma lako, možda i previše lako za sportski orijentisanog vozača, ali ovaj automobil nije namenjen njima.

Druga bitna strana ovog modela jeste njegova konkurentna cena, koja počinje od 13.990, dok sledeća, solidno opremljena verzija u paketu opreme Style počinje od 14.990 evra. U njoj se dobija novi multimedijalni infotejnment sistem s opcijom za Android Auto i Apple Car Play konekciju. Čak i najskuplja varijanta s kompletnom opremom, koja obuhvata LED svetla, košta 16.590 evra. Samo nekoliko detalja upućuju na to da je ovaj automobil pravljen tako da se uklopi u određeni cenovni rang. U nižim paketima opreme unutrašnji paneli vrata načinjeni su od tvrđih materijala, a pored vozačkog sedišta nalaze se klasične mehaničke ručice za otvaranje prtljažnika i poklopca rezervoara za gorivo. A kad već pominjemo goriva, ovaj motor pokazao se kao prilično štedljiva jedinica, koja možda ne oduševljava prilikom ubrzanja, ali prija kad automobil stane na pumpu. Elantra je laka na nogama i ostavlja utisak dostupnog i pouzdanog partnera koji nije zahtevan za održavanje. Bord kompjuter prikazivao je vrednosti od 5,5 litara na otvorenom do maksimuma od 8,5 litara u gradu. Negde između nalazi se prosek, u zavisnosti od uslova u kojima se Elantra kreće.

TEHNIČKI PODACI

Hyundai Elantra

Motor: Benzinski, atmosferski, četvorocilindarski

Radna zapremina: 1.591 ccm

Snaga kW(KS): 127 (94) / 6.300

Obrtni moment (Nm): 155/4.850

Pogon: Prednji, manuelni šestostepeni menjač

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.620/1.800/1.450

Masa/maks (kg): 1.225 (1.770)

Zapremina prtljažnika (L): 458

Zapremina rezervoara (L): 50

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 10,1

Maksimalna brzina (km/h): 200

Potrošnja na testu (l): 6,6

EU norma/CO2 g/km: EU6 temp / 153

Cena (EUR): od 13.990