Toyota C-HR jedinstven je automobil po mnogo čemu, ali se najviše izdvaja po kombinaciji dveju ključnih karakteristika – originalnog dizajna i hibridnog pogona
Najnoviju eru kompanije Toyota obeležio je preokret u pogledu dizajna. Klasične linije i uniformnost zamenila su originalna dizajnerska rešenja, tako da danas svaka nova Toyota izgleda potpuno autentično. Pored toga, Toyota je nastavila uspešnu tradiciju kreiranja novih modela koji se ne mogu svrstati u samo jednu kategoriju. Možda je najbolji primer upravo model C-HR, čija skraćenica znači Coupe-HighRide. Ime ovog automobila zapravo daje odgovore na mnoga pitanja. No, krenimo redom.
Na prvi pogled je jasno da je ovde reč o novom modelu marke Toyota, te da se C-HR ni slučajno ne može zameniti nekim drugim automobilom. Tome doprinosi izgled svih bitnih elemenata, počev od neobičnih linija koje kreiraju farove i zadnja svetla pa sve do kompletne siluete automobila. Detalji poput stilskih rešenja zadnjih vrata, bočnih stakala i ručki vrata upućuju na njegovu neobičnu prirodu.
Isto važi i za njegovu unutrašnjost. Instrument-tabla na prvi pogled deluje jednostavno zbog dobre organizacije komandi i instrumentacije, a istovremeno i moderno − zbog velikog centralnog displeja u sredini. Jedan detalj iz prošlih vremena jeste digitalni sat – možda nije po ukusu svakog kupca, ali niko ne može posumnjati u praktičnost ovakvog rešenja.
Jedan od najvećih pomaka, bar kad su manji automobili u pitanju, napravljen je na polju ergonomije, a u pitanju su sedišta, koja su vrlo udobna. Iako C-HR ima dužinu od 4,36 metara i karakteristične linije, prostora ima sasvim dovoljno – s obzirom na to kojoj kategoriji pripada. Zapremina prtljažnika iznosi 377 litara, a jedan od uslova koji postavljaju ovakav dizajn jeste nešto manje svetla na zadnjoj klupi i preglednost pozadi. Materijali korišćeni u enterijeru prilično su dobri i u potpunom su skladu s opštim utiskom kvaliteta ovog automobila. U hibridnoj verziji, umesto obrtomera, nalazi se indikator toka energije, tj. stepena iskorišćenosti pogonskog sistema.
U vožnji se C-HR ponaša skoro kao i svaki manji SUV. U njemu se sedi nešto više, zgodan je za manevrisanje po gradu, ali tu do izražaja najviše dolazi njegov pogon. Ako vozač nije agresivan, sistem će se pobrinuti da se benziski agregat od 1,8 litara zapošljava što manje, što se vrlo povoljno odražava na potrošnju benzina. To istovremeno znači da i gradske gužve u stani-kreni režimu saobraćaja imaju vrlo mali uticaj na kazaljku za gorivo.
S lakom nogom na gasu, C-HR umnogome će se oslanjati samo na elektromotor, ali samo po ravnom i pri malim brzinama. Na otvorenom je obrnuto − on se tad vozi kao „klasični“ benzinac. Menjač je automatskog tipa, tačnije CVT, i ako se vozač nađe na planinskim putevima i poželi malo sportske vožnje, još je bolja ideja da menjač prebaci i B-mod, kako bi sistem maksimalno iskoristio nizbrdice i napunio baterije. Inače, tranzicija između električnog i benzinskog pogona potpuno je neprimetna. Najveće prednosti i uštede ostvaruju se upravo u gradskog vožnji, jer kad automobili s konvencionalnim pogonom troše najviše, C-HR hybrid troši najmanje. Fabrika deklariše prosek na nešto manje od četiri litra na 100 kilometara, u zavisnosti od paketa opreme odnosno veličine točkova.
TEHNIČKI PODACI
Motor: Benzinski, atmosferski, elektromotor sinhroni sa stalnim magnetima
Radna zapremina: 1.798 ccm
Maks snaga celog sistema kW(KS): (150) / 5.000–6.000
Obrtni moment (Nm): 250 / 1.500–3.500
Pogon: Na prednjim točkovima, automatski menjač CVT
Dimenzije D/Š/V (mm): 4.360/1.795/1.555
Masa/maks (kg): 1.380 (1.860)
Zapremina prtljažnika (l): 377
Zapremina rezervoara (l): 43
Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 11
Maksimalna brzina (km/h): 170 km/h
Prosečna potrošnja (l): 3,8
EU norma/CO2 g/km: EU6 / 86
Cena (EUR): od 26.990