22. November. 2024
Testovi

Zvezda s pet zvezdica

Mercedes V 300d 4Matic

V klasa je i ranije imala impozantan vizuelni nastup, ali glavno pitanje glasi koliko su nova tehnika i „osveženje“ modela uticali na doživljaj u vožnji?

Mercedes je nedavno predstavio osveženu V klasu. Na prvi pogled nije se puno promenila. Ruku na srce – nije ni morala. Iako je u ovom karoserijskom obliku predstavljena još 2014. godine, i dalje je delovala sveže i atraktivno. Zbog toga vizuelni nastup nije bitno menjan. Na eksterijeru su promenjena krila na masci, dobila je novu verzija branika, a unutra je moguće primetiti nešto drugačiju instrumentaciju i nove, „turbinske“ ventilacione otvore.

Kada su tehnika i razvoj pitanju, stvari su ipak malo drugačije. U novom modelu brojna tehnička unapređenja podigla su V klasu na još viši nivo, a glavno pitanje glasi u kolikoj meri je nova tehnika unapredila ionako superioran proizvod? Prvi utisci su bili veoma dobri, pre svega zbog udobnosti i skoro potpunog odsustva buke i vibracija, koja je u nekim slučajevima karakteristična za ovu vrstu vozila. To, međutim, ne važi za V klasu.

Na našem test-automobilu pozadi nalaze se dve oznake: V 300 d i 4 matic. No, pre vožnje potrebno je dati odgovor na nekoliko pitanja. Zbog čega je ovaj model tako bitan? Mercedes je ovim modelom potpuno promenio scenario i postavio nove standarde kada je u pitanju ova kategorija vozila: počev od izgleda, preko utiska za volanom, pa sve do doživljaja putnika. Umesto utilitarnog dizajna i tvrde plastike, ovde se nalaze linije i materijali svojstveni luksuznim automobilima. I to ne važi samo za vozača i suvozača, već i za putnike u drugom i trećem redu.

Treba li uopšte govoriti o ponudi prostora? U punom komforu ovaj model može da ugosti sedam putnika i da ostane mesta za prtljag. Ako sede samo dvoje, iza ima 4.630 litara prostora! Pozicija za volanom je visoka, ergonomija je odlična, baš kao i preglednost. Veliku pomoć na tesnom prostoru predstavlja odlična okretnost, kao i kamera sa displejom visoke rezolucije koja nudi pogled od 360 stepeni.

Nova V klasa raspolaže motorizacijom u rasponu od 163 do 239 KS. V 300 d raspolaže obrtnim momentom od 500 Nm u rasponu od 1.600 do 2.400 obrtaja u minuti, a do 100 stiže za manje od 9 sekundi, sa maksimalnom brzinom od skoro 220 kilometara na sat. Nama se potrošnja kretala između 6 i 9 litara, a prosek je bio negde u sredini. Zapravo, potrošnja je veoma mala, imajući u vidu da se radi o vozilu od skoro dve i po tone sa automatskim menjačem i permanentnim pogonom na sva četiri točka.

Najbolja strana u vožnji, pored naravno performansi motora, jeste izuzetna udobnost. Stepen rafiniranosti je zaista na najvišem nivou. Za novu V klasu skoro je svaki put ravan i dobar, a motor ima toliko mek rad, kao da radi na puter, a ne na dizel. I nemojte da vas velike dimenzije zavaraju – veoma je lak za vožnju. Na kraju, ne može se zaobići ni činjenica da ovakvo zadovoljstvo ima i svoju cenu. Lista dodatne opreme obuhvata puno toga i čini da ovaj test-automobil staje 69.000 evra. Ipak, podatak koji govori da je cena adekvatna jeste činjenica da je prošle godine, samo u Nemačkoj, prodato skoro 63.000 V klasa, što je oko 170 komada – dnevno.

Tehnički podaci

Mercedes V 300 d 4 matic

Motor četvorocilindarski, turbo, napred/uzdužno
Zapremina 1.950
cm3
Snaga 176 kW (239 KS) 4.200 o./min.
Maks. momenat sile 500 Nm 1.600–2.400 o./min.
Pogon integralni/9-stepeni automatik
D/Š/V 5.140/1.928–2.249*/1.880 mm
Masa/nosivost 2.422/778 kg
Prtljažnik 1.030–4.630 l
0–100 km/h 8,7 s
Maks. brzina 218 km/h
Potrošnja 7,5 l dizel
Norma
CO2 171 g/km
Cena od 69.000 evra

Review overview

Karoserija4.5
Pogon4.5
Vozna dinamika4
Multimedija4
Ekonomičnost4.5
Komfor5

Dobro

  • Izuzetna udobnost
  • Visok nivo rafiniranosti
  • Ekonomična potrošnja

Loše

  • Nema dvostrukog displeja
  • Nema "Hey Mercedes" glasovnih komandi

Zaključak

4.4Broj limuzina koje mogu da prevezu jednog ili nekoliko putnika u potpunom luksuzu prilično je velik. Međutim, kada ima više putnika, izbor je zapravo prilično lak – nova V klasa.