22. November. 2024
Testovi

Maratonac

Toyota Corolla TS

Činjenica da se pred nama nalazi dvanaesta generacija modela Corolla, te da je reč o najprodavanijem automobilu na svetu − dovoljno govori sama za sebe

Podatak koji možda najbolje oslikava prirodu Corollinog uspeha? Negde u julu 2013. godine Toyota je proizvela i prodala 40-milioniti primerak, ali fabrika ne zna tačno koji je i ko vozi jubilarni primerak. Corolla se toliko brzo proizvodila i prodavala širom sveta da je taj monumentalni broj prosto proleteo. U međuvremenu, dosta se toga promenilo. Neke od verzija „prestale su da budu Auris“ i vratile su se pod okrilje popularnog imena, a Toyota je 2019. godine predstavila novu generaciju, i to u sve tri karoserijske varijante. Pred nama se, dakle, nalazi nova Corolla u karavanskoj verziji koja nosi oznaku TS – tačnije Touring Sports. I već na prvi pogled biva jasno da je ovde reč o vrlo zanimljivo dizajniranom automobilu. Da, nova Corolla ima dinamičan i vrlo prepoznatljiv izgled.

Budući da je reč o TS verziji, počećemo upravo od onoga što je čini TS-om, tj. od zadnjeg dela. Automobil koji smo dobili na test ima daljinsko otvaranje petih vrata, koje je potpuno automatizovano. Kad se velika vrata otvore, ukazuje se ogroman prtljažnik, koji ima zapreminu od skoro 600 litara (598). Polica poda može se namestiti u dva nivoa – gornji formira potpuno ravnu površinu, a drugi je tu kako bi se maksimalno iskoristio prtljažni prostor. Ispod njega se nalazi ostava u kojoj bi se mogao naći rezervni točak i još ponešto, a kad njega nema, u pomenuti „bunker“ mogao bi se smestiti sadržaj poveće kupovine. Donja polica ima dva lica, jedno je presvučeno tepihom, a drugo je gumirano. Ko često prevozi kućne ljubimce, ili ide u kupovinu, više će koristiti gumiranu stranu.

Corolla TS duga je 4,65 metara, a prostor je dobro iskorišćen i na zadnjoj klupi. Pozadi ima sasvim dovoljno mesta i za osobe preko 190. Jedino, uslovno rečeno, ograničenje ogleda se u obliku zadnjih vrata, pa će osobe višeg rasta morati nešto više da se sagnu pri ulasku, jer linija vrata ide niže od linije krova. Inače, svaka od tri verzije Corolle, od B-stuba pa nadalje, potpuno je drugačija i prilagođena karoserijskom obliku. Nova Corolla ima relativno meka i udobna sedišta, a napravljen je i pozitivan pomak što se tiče ergonomije. Retrovizori su veliki, a test automobil bio je opremljen kamerom za vožnju unazad. Subjektivnom utisku „ušuškanosti“ doprinelo je crno „nebo“, kao i zatamnjena zadnja stakla.

Dizajnerski jezik primenjen na spoljašnjost automobila odnosi se i na njegovu unutrašnjost. Instrument-tabla dobro je organizovana i pregledna, a raspored komandi i instrumentacije urađen je u dobro poznatom stilu. Neposredno ispred vozača nalazi se kombinacija digitalne i analogne instrumentacije. Možda će, na prvi pogled, broj podataka unutar digitalnog brzinomera delovati suvišno, međutim, nakon kraćeg perioda prilagođavanja sve dolazi na svoje mesto. Brojne komande na volanu imaju svoj grafički prikaz, ali mnoge se funkcije mogu koristiti i „bez gledanja“. Ručica menjača relativno je duga i ima vrlo precizan i dobro definisan hod.

Pored menjača nalazi se selektor režima rada, koji osim odziva na gas, u sportskom modu menja boju brzinomera u crvenu. S blago povišene pozicije za volanom, novom Corollom zaista se lako upravlja. Sve komande kao da plivaju u ulju, a jedini pravi izvor zvuka može biti motor kad se nađe u višim režimima rada. Međutim, to će se retko dešavati, jer se maksimalni obrtni moment od 185 Nm ostvaruje već pri 1.500 obrtaja u minutu. Corolla TS s ovim motorom u niskim obrtajima ponaša se kao da se pod haubom nalazi agregat od 1,8 litara, ali to ne važi i kad je u pitanju potrošnja. Automobil je kod nas trošio malo više od fabričkog proseka, tačnije 6,2 litra. Na otvorenom prosek lako može biti i za litar manji, a u gradu nešto viši.

Da sportski izgled i ime nisu samo marketinški potez na papiru, o tome govori i činjenica da se, pored zaista odlične udobnosti u vožnji, nova Corolla vrlo dobro ponaša u zavojima. Pozadi se nalazi posebno konstruisano multilink vešanje, koje zauzima relativno malo prostora, ali zaista dobro i nečujno obavlja posao. Dakle, ako bismo morali izdvojiti nekoliko ključnih karakteristika ovog modela, na prvom mestu našlo bi se odlično podešeno vešanje, pa tek onda atraktivan dizajn i ponuda prostora. To je verovatno jedna od onih neupadljivih stvari koje vlasnike nekog automobila čini zadovoljnima − a da oni možda toga nisu ni svesni. Tako je, na primer, i s pouzdanošću, koja je kod svih modela ove marke na zavidnom nivou.

Nova generacija ovog modela dobila je i novi infotejment sistem, čiji se displej nalazi na centralnom delu instrument-table. Meni je logičan, pa je dobro što najvažnije funkcije imaju „izvučene“ fizičke dugmiće, tako da je korišćenje prečica dobro organizovano. Jedina stvar koja nam je skrenula pažnju jeste interfejs navigacionog sistema, koji bi mogao biti nešto jednostavniji. Možda je to samo pitanje navike.

Test automobil bio je opremljen i bezbednosnim sistemima s elementima poluautonomne vožnje. Držanje automobila unutar trake, na primer, odlično funkcioniše, ali, naravno, samo tamo gde je asfalt dobar, a put dobro obeležen. Koristan je i mali pokazivač ograničenja brzine, koji se nalazi tik uz brzinomer, a koji upozorava vozača ukoliko „gazi“ ograničenje.

Na kraju, cena ovog modela na našem tržištu počinje od 20.500 evra, ali ne treba zaboraviti ni činjenicu da je ovde reč o automobilu od skoro 4,7 metara. U osnovnom paketu opreme, Terra je dobro opremljen, naročito kad su u pitanju bezbednosni sistemi. Ukratko, ni na osnovnom modelu nije se štedelo.

TEHNIČKI PODACI

Toyota Corolla TS

Motor: Benzinski, turbo, četvorocilindarski s direktnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.197 ccm

Snaga kW(KS): 85 (114) / 5.200−5.600

Obrtni moment (Nm): 185 / 1.500–4.000

Pogon: Prednji, menjač manuelni šestostepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.650/1.790/1.435

Masa/maks. (kg): 1.440 (1.850)

Zapremina prtljažnika (L): 598/1.606

Zapremina rezervoara (L): 50

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 9,6

Maksimalna brzina (km/h): 200 km/h

Potrošnja na testu (l): 6,2 l

EU norma / CO2 g/km: EU6 temp/132

Cena (EUR): od 20.500

Review overview

Karoserija4
Pogon3.5
Vozna dinamika3.5
Ekonomičnost4
Komfor4.5
Multimedija3.5
Troškovi4

Dobro

  • Veliki prtljažnik
  • Udobnost u vožnji
  • Bezbednosna oprema

Loše

  • Komplikovana navigacija
  • Sporiji odziv gasa
  • Komplikovaniji digitalni brzinomer

Zaključak

3.9Automobili s vremenom postaju skuplji i opremljeniji, a slično važi i za ovaj model. Iako nam izgled privlači pažnju, ostali, manje vidljivi elementi, dobro su „ispolirani“. Kao karavan, Corolla TS ispunjava sva očekivanja, pa s pravom u imenu ima „Touring“.