Kako će spajanje dva auto-giganta uticati na rad Fiata u Kragujevcu?
Kompanije Fiat Chrysler Automobiles i PSA su najavile da se njihovo spajanje neće uticati na rad fabrika širom Evrope, postoji mogućnost da ipak dođe do zatvaranja pojedinih postrojenja.
Vest o spajanju dve grupacije preneta je krajem oktobra, čime bi nastao četvrti po veličini automobilski koncern u svetu. Poslednji izveštaji govore da bi spajanjem dve kompanije brojni kapaciteti fabrika ostali suvišni, što bi dovelo do rezanja broja radnih mesta širom Evrope.
Kako prognozira LMC Automotive, stopa iskorišćenosti pogona u okviru novonastalog auto-giganta bila bi veoma niska iznosila bi 58% proizvodnih kapaciteta. Isti izvor navodi da bi teret eventualnog zatvaranja postrojenja FCA i PSA snosile evropske fabrike.
LMC Automotive smatra da su u tom pogledu naročito ranjivi FIAT-ova fabrika u Kragujevcu i 2 Opel/Vauxhall pogona u Velikoj Britaniji. Sa druge strane, i PSA i FCA zvanično su odbacili mogućnost zatvaranje fabrika u pokušaju da umire sindikate.
LMC takođe navodi da rokovi za proizvođače automobila u Evropi, u pogledu ispunjenja emisionih standarda za 2021. i 2025. godine, vrše sve veći pritisak na Fiat Chrysler da pređe na modernije i efikasnije motore PSA, zbog čega je neizvesna i budućnosti FCA fabrika motora u Italiji i Poljskoj.