Podbrend Citroena, marka DS, uskoro će izbaciti na tržište luksuznu limuzinu DS 9, koja je projektovana da napadne suverene pozicije koje u ovom segmentu drže BMW serije 5 i Audi A6.
Model DS 9 zamišljen je kao treći u liniji Citroenovog DS-a nakon modela DS 3 i DS 7, a njegova promocija trebalo bi da se održi već na sajmu u Ženevi od 5. do 15. marta. DS 9 je vozilo iz sedan segmenta koje će nastupiti kao alternativa premijum modelima poput Mercedesa E klase, BMW serije 5, Audi A6, Volvo S90 i Jaguar XF.
DS 9 će biti razvijan na EMP2 platformi koja je projektovana za veća i prostranija vozila, a ovu bazu u PSA grupaciji automobila koriste još DS 7, ali i Peugeot 508. Ipak, po dimenzijama će DS 9 nadmašiti i ova dva modela, pošto će biti dugačak 4930 milimetara, a ići će i 1850 mm u širinu.
Na prednjem delu je naglašen hromirani izukrštani gril sa farovima koje odlikuje aktivna LED tehnologija, a svetlosne grupe su uokvirene crnim hromiranim detaljima. DS 9 će odlikovati i velika prostranost u unutrašnjosti zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,9 metara, a za potpuni komfor biće zaduženi grejanje i masiranje na svim sedištima uz aktivno prilagodljivo ogibljenje i sistem “upijanja” neravnina na putevima.
Sistem asistencije predviđa i nivo dva poluautonomne vožnje sa adaptivnim tempomatom i upravljanjem za zadržavanje unutar trake, a tu su i kamere za očitavanje znakova na putu. Tu je i opcioni paket za pomoć pri parkiranju, kao i DS tehnologija za noćni vid sa infracrvenim svetlima. “DS Smart Access” smartfon tehnologija omogućava otključavanje i zaključavanje vozila na daljinu.
Sve verzije novog DS 9 modela biće u velikoj meri hibridizovane, sa osmobrzinskom automatskom transmisijom, a pod haubom će biti 1.6-litarski benzinski motor, koji će imati ispomoć u vidu električnog motora i baterije od 11.9 kWh. Združenim delovanjem trebalo bi da se obezbedi nesmetan rad 222 konjske snage sa projektovanom autonomijom od 50 kilometara.
Jača verzija predviđa 246 KS, a ona najmoćnija, pod nazivom E-Tense, imaće sjajne performanse koje će omogućavati ergela od 355 konja. Na njemu će biti ugrađen i elektromotor još veće snage, koji će potencijalno obezbeđivati i do 135 kilometara samo uz pomoć elektrike.
Što se tiče cene, ona je i dalje nepoznanica, mada neki nezvanični izvori navode startnu cenu za “najslabiji” DS 9 sa 222 konja od oko 38.000 evra.