Generalni menadžer
Renault Talisman S-edition dCi 200 EDC
Predstavljanjem modela Talisman 2015. godine, Renault je u potpunosti promenio pristup i svoje prisustvo u D-segmentu
Pred najvećom limuzinom ove marke nalazi se neobičan zadatak. Da ponovo osvoji kupce u kategoriji u kojoj je nekada vladao. Veliki modeli ovog francuskog proizvođača ranije su predstavljali sinonim „direktorskog“ automobila na ovim prostorima. Međutim, po obliku karoserije svi su bili lift-back modeli, počev od legendarne 30-ice, pa sve do Lagune. Danas znamo da su limuzine odnele pobedu u toj trci. Dakle, novi početak, novi oblik i novo ime –Talisman. Inače, dobra strana pomenutog zadatka jeste ta što ovaj francuski proizvođač ne mora puno da se dokazuje. Uostalom, ko bi sumnjao u udobnost velike francuske limuzine? Međutim, pored udobnosti, automobili ove kategorije moraju da zadovolje još nekoliko kriterijuma, a to su: dobra ponuda prostora, opreme i poslednje, ali ne manje važno – prepoznatljiv izgled.
Za razliku od svojih prethodnika, na Talisman je prenet novi korporativni izgled. Malo je reći da najveća limuzina ovog proizvođača izgleda vrlo „ozbiljno“. Dizajn zaista dobro odoleva vremenu, jer više od četiri godine od svog predstavljanja ovaj automobil i dalje izgleda sveže i moderno. Sve što smo rekli za eksterijer, mogli bismo da kažemo i za enterijer, osim možda centralnog displeja koji, iako funkcionalan i pregledan, nije u skladu s najnovijim standardima marke Renault. S druge strane, sedišta su odlična, s odličnom ergonomijom. Na primer, dugme za masažu sedišta je „srebrno“ i ima drugačiju teksturu, tako da ga vozač može lako pronaći bez kretanja kroz meni. Već prilikom sedanja i vozaču i putnicima odmah će biti jasno da je auto udoban i kakva ih vožnja čeka.
Ispred vozača nalazi se kombinacija analogne i digitalne instrumentacije, sa centralno postavljenim displejom. Iza ručice menjača nalazi se kontroler s jednim karakterističnim dugmetom koje liči na cvet. Ono upravlja modovima, odnosno „raspoloženjem“ celog automobila, jer pored pogonskog sistema Renault „multi-sense“ utiče na celokupan utisak u vožnji. Na primer, prelaskom u „Sport“, menjač će promeniti stepen prenosa naniže, obrtaji će porasti, vešanje i volan će se ukrutiti, pedala gasa će postati osetljivija, instrumentacija će pocrveneti, baš kao i ambijentalno osvetljenje.
Međutim, pre nego što vozač uopšte krene u saobraćaj, moći će da oseti nešto veoma neobično. Iako je Talisman dug 4,84 metra, zahvaljujući veoma „brzoj“ letvi volana i upravljanju na sva četiri točka – on je veoma okretan automobil. Kako ovaj sistem radi? Pri malim brzinama zadnji točkovi se zakreću u suprotnom smeru od prednjih čineći auto okretnijim, a pri većim brzinama suprotno od prednjih čineći ga stabilnijim. I to se u vožnji i te kako oseti. Parkiranje je pesma iako je Talisman širok 1,86 metara.
U krivinama nema onog klasičnog osećaja ograničenja i trenutka kada gume počinju da cvile, jer se ceo automobil „namešta“ za prolazak kroz krivinu. Drugim rečima, granice su zaista pomerene i Talisman je vrlo „sposoban“ auto za slalom. Na auto-putu dolaze do izražaja njegovi francuski geni, vrlo je tih i udoban, čak i po našim auto-putevima. Teško da postoji udobniji i komforniji automobil u ovom cenovnom rangu. Motor od 200 KS sa 400 Nm više je nego dovoljan, a u vožnji je uvek tih i kultivisan do te mere da ne otkriva svoju „naftašku“ prirodu. Nama je u proseku na otvorenom trošio oko 6, a u gradu oko 7 litara. Može on i manje, ali treba biti karakter i nežan s pedalom gasa.
TEHNIČKI PODACI
Renault Talisman S-edition dCi 200 EDC
Motor: turbo-dizel, četvorocilindarski, direktno, common-rail
Radna zapremina: 1.997 ccm
Snaga kW(KS): 147 (200) / 3.750
Obrtni moment (Nm): 400 / 1.750
Pogon: prednji, automatski, EDC, 6 stepeni
Dimenzije D/Š/V (mm): 4.849 /1.868 /1.463
Masa/Maks (kg): 1.595 (2.197)
Zapremina prtljažnika (L): 608
Zapremina rezervoara (L): 47
Ubrzanje (s) od 0 do 100 km/h: 8,8
Maksimalna brzina (km/h): 230 km/h
Prosečna potrošnja na testu (l): 5,9
EU norma/CO2 g/km: EU6d temp
Cena: 33.840 evra
Review overview
Dobro
- Snažan i tih dizelaš
- Odlična okretnost
- Stabilnost
Loše
- Nešto manji rezervoar
- Centralni displej
Zaključak
3.8Kao što smo već ranije rekli, teško da se na našem tržištu može kupiti komfornija limuzina u ovom cenovnom rangu. Talisman skoro u potpunosti odgovara na zahteve koje smo pomenuli. Tih, udoban, dobro opremljen i prepoznatljiv. Ponovo je veliki Renault zanimljiv i kao službeni automobil.