Stiže peta generacija modela Clio, a mi smo se s njim upoznali u fabrici u Novom Mestu, gde se nekada proizvodio i legendarni Renault 5
Dobro je poznato da najbolje stvari na svetu uglavnom nastaju iz ljubavi. Ono što, međutim, nije toliko poznato jeste to da je revolucionarni Renault 5 nastao baš na ovaj način. Renault 5 je dizajnirao inženjer Michel Boue koji je u slobodno vreme radio na malom kompaktnom automobilu. Kada su šefovi videli njegove nacrte, projekat je odmah dobio zeleno svetlo. No, ne treba puno trošiti reči o uspehu legendarne „petice“, a ovom prilikom preporučujemo i lep dokumentarni film na ovu temu. Njegov naslednik je predstavljen 1990, a sada je jedan od najvažnijih modela za Renault i najprodavaniji francuski automobil. Danas se vozimo petom generacijom modela Clio.
Kada se na jednom mestu nađu sve generacije ovog modela, onda se jasno može uočiti kako je rastao i kako je njegovo lice bivalo sve oštrije i ozbiljnije. Danas, peta generacija ima dosta sličnosti s modelom Megane. Međutim, kada su dimenzije u pitanju, on nije porastao, već je nešto kraći – tačnije za 12 milimetara. Ipak, i pored toga, Renault tvrdi da nudi više prostora za putnike i prtljag. Kako je to moguće? Inženjeri ove francuske marke stvorili su prostor racionalizacijom čitave arhitekture automobila. Centimetar ovde, centimetar tamo. Rezultat je jasan. Pozadi ima nešto više prostora, a prtljažnik je sa 330 porastao na čak 391 litar. Sedišta su tanja, udobnija i lepše izgledaju.
Najveća razlika u odnosu na prethodnika jeste u pogledu dizajna instrument-table. Ona je sada primetno modernija i preglednija, a blago je orijentisana ka vozaču. Nov je i veliki centralni displej vertikalne orijentacije s vrlo kvalitetnim prikazom. Ergonomija je takođe poboljšana, kao i preglednost. Digitalna instrumentacija je informativna, a najveći pomak napravljen je u pogledu vozača koji sada na raspolaganju ima veći displej, s većim brojem informacija koje su „urednije“ raspoređene. Subjektivno, Clio deluje kao smanjeni Megane.
Za početak prodaje Renault je pripremio dva benzinska agregata u tri verzije. Osnovni model s tri cilindra iz jedne litre zapremine dostupan je u varijanti sa 75 i 100, a motor od 1,3 l za početak startuje sa 130 KS. Dizel od 1,5 litara takođe je dostupan u dve verzije – sa 85 i 115 KS. Mi smo na promotivnoj vožnji imali priliku da se nakratko upoznamo sa snažnijom trocilindarskom jedinicom (100). Prvi utisci su veoma dobri, pre svega zbog ergonomije i voznih karakteristika. Novi Clio ostavlja utisak dinamičnijeg automobila, s boljom voznom dinamikom. Naravno, ne nauštrb udobnosti, koja je jedna od najjačih strana automobila ove marke. Tih i kultivisan motor ne otkriva lako svoju trocilindarsku prirodu, a zahvaljujući turbini elastičan je i dovoljno snažan pri većim brzinama i u višim stepenima prenosa.
Još jedan od elemenata koji definišu novu generaciju jeste „tehno“ aspekt. Moramo još jednom da pohvalimo veliki centralni displej multimedijalnog sistema koji deluje veoma kvalitetno i „skupo“. Pored toga, „naš“ Clio imao je Android auto, kao i Apple Car play, a okolina prilikom parkiranja pokrivena je kamerama s prikazom od 360 stepeni.
Pored svih tehničkih podataka poznate su i cene za sve verzije. Cena osnovnog modela (life 75) počinje od 11.090, dok snažnija varijanta (zen 100) počinje od 13.090 evra. Najsnažnija i najopremljenija verzija s automatskim menjačem (Edition One 130) staje 18.590 evra. Dizel- modeli počinju od 14.340 evra. Ovo je samo početak, sigurni smo da će Renault predstaviti i snažnije verzije nešto kasnije, a u pripremi je i nova hibridna varijanta. Ovo su samo prvi utisci s kratkog upoznavanja novog člana Renault porodice u „porodilištu“ u Sloveniji, a još više informacija o ovom zanimljivom automobilu imaćemo kada „dođe kući“ na test.
TEHNIČKI PODACI
Renault Clio ZEN TCe 100
Motor: benzinski, trocilindarski, turbo, multipoint
Radna zapremina: 999 ccm
Snaga kW(KS): 74 (100) / 5.000
Obrtni moment (Nm): 160 / 2.750
Pogon: prednji, manuelni 6 stepeni
Dimenzije D/Š/V (mm): 4.050 /1.798 /1.440
Masa/maks. (kg): 1.178 (1603)
Zapremina prtljažnika (L): 391
Zapremina rezervoara (L): 42
Ubrzanje (s) 0 do 100 km/h: 11,8
Maksimalna brzina (km/h): 187 km/h
Prosečna potrošnja (l): 4,4
EU norma/CO2 g/km: EU6d temp
Cena: od 13.090 evra
Review overview
Dobro
- Moderan izgled
- Štedljiv motor
- Veliki prtljažnik
Loše
- Nepraktično otvaranje gepeka tasterom
Zaključak
4Od samog početka, od prve generacije, Clio je uvek bio kompetentan auto. Prvi utisak je da nova, peta generacija, ne drži samo korak s vremenom, već se nalazi u samom vrhu klase. Nesumnjivo je da ćemo ga u najskorije vreme često viđati i na našim ulicama.