Mazda za narednu godinu najavila inovativni dizel motor
Glavni cilj japanskog proizvođača je smanjena emisija CO2
Japanski proizvođač automobila Mazda ima u planu da sledeće godine predstavi inovativni dizelski motor kome će glavni adut biti redukcija štetnih gasova i smanjenje potrošnje goriva.
Iako mnogi automobilski proizvođači prate trend elektrifikacije i sve manje prave i unapređuju modele sa benzinskim i dizel motorima, Mazda je rešila da paralelno sa vozilima na hibridni i električni pogon razvija i konvencionalne dizelske motore.
“I dalje se držimo dizelskih motora, a 2020. godine ćemo imati novi pristup. Pokazaćemo vam koliko čisti i efikasni mogu da budu dizelski motori”, izjavio je šef Mazde u Evropi u odeljenju razvoja i istraživanja Christian Schultze.
“Iznenadićemo vas sledeće godine, nema mnogo razlika između benzina i dizela”, dodao je Schultze kada mu je postavljeno pitanje da li će taj motor koristiti sličnu tehnologiju kao i Mazdin nedavno predstavljeni Skyactiv-X benzinski motor.
Skyactiv-X 2,0-litarski benzinac je prvi serijski benzinac na svetu koji koristi prednost kompresijskog paljenja poput onog u dizelskom motoru. Rad ovog motora se bazira na korišćenju siromašne smese vazduha i goriva čime se smanjuju potrošnja goriva i emisija CO2. Osim benzinskih motora i dizela nove generacije, Mazda će nuditi električne i plug-in hibridne automobile.
Prvi električni Mazdin automobil zvanično će biti predstavljen ove nedelje na sajmu u Tokiju, a to će biti SUV sa karakteristika gradskog vozila, čija autonomija bi trebalo da bude do 240 kilometara.