23. November. 2024
Testovi

Vožnja biznis klasom

Santa Fe 2,0 CRDi Ultimate

Iako u svojoj ponudi ima i većih modela, Hyundai Santa Fe u Evropi trenutno predstavlja „top-model“ u gami ovog južnokorejskog proizvođača

Hyundai je model Santa Fe nazvao po gradu u Novom Meksiku. To nam govori kom tržištu je ovaj model prvenstveno bio namenjen. No, to je bilo davne 2000. godine, a danas – 19 godina i četiri generacije kasnije, Hyundai Santa Fe osvojio je svet i prerastao u perjanicu game. To znači da je postao najveći i najskuplji automobil koji nosi logo ovog južnokorejskog proizvođača – bar što se tiče Evrope, a i kod nas. Inače, Hyundai je severnoameričkom tržištu nedavno predstavio još veći SUV koji se zove Pallisade, ali to je početak neke druge priče.

Novi Santa Fe kreiran za 2019. godinu, karakteriše originalan dizajn, a iz prikazanog jasno se može zaključiti da je Hyundai ponovo unapredio koncept dizajniranja novih modela. Ranije je ovaj auto bio popularan jer je nudio dosta, možda i više nego konkurencija, ali po pristupačnijoj ceni. Danas je to atraktivan automobil prepoznatljivog dizajna, ali i kvaliteta. Prema mnogim istraživanjima, Hyundai se nalazi u samom vrhu po pitanju pouzdanosti. Zbog toga ovaj proizvođač relativno lako može da ponudi 5 + 2 godine garancije. Na našem tržištu kupci ovog modela mogu da biraju između dva motora: dvolitarskog sa 185 i 2,2- litarskog s okruglo 200 KS. Mi smo vozili ovaj prvi, ali u najvišem „Ulitmate“ paketu opreme.

Ono što nas je prvo iznenadilo jeste odabir „lava“ crvene boje. Iako se kupci SUV modela uglavnom opredeljuju za crnu ili belu, ova nijansa crvene došla je kao pravo osveženje. Inače, Hyundai Santa Fe je kao model počeo s dužinom od okruglo 4,5 metara, a nova generacija se sa dužinom od 4,77 metara lepo uklapa u okvire D-segmenta. Moderan dizajn i odlična arhitektura karoserije čini da Santa Fe deluje još veće, baš kao i odlična organizacija unutrašnjeg prostora. Kada se sedne za volan, takođe se stiče utisak da je Santa Fe veći nego što jeste, ali samo dok se ne napravi nekoliko kilometara njime.

Nakon kraćeg perioda prilagođavanja i malo vožnje po gradu, dolazi se do onog „pravog“ utiska da je ovo relativno velik, ali pre svega porodični SUV koji je namenjen svakodnevnoj vožnji i u urbanom okruženju. Komande su lake, ergonomija je odlična, a kvalitet izabranih materijala u skladu je s najvišim paketom opreme. Instrumentacija je kombinovana, s analognim i digitalnim sektorom, a „head-up“ displej je čitljiv i pri jakom letnjem suncu. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, a Santa Fe se može poručiti i u konfiguraciji sa sedam sedišta. U tom slučaju zapremina prtljažnika sa 625 smanjuje se na 547 litara. Da je Santa Fe namenjen i da se koristi kao limuzina za prevoz putnika pozadi, upućuju i komande za pomeranje suvozačkog sedišta iznad naslona za ruke.

Ono što se u enterijeru još može uočiti jeste da su komande i kontrole logično grupisane, pa se tako pored ručice menjača nalaze prekidači koji se odnose na kretanje i parkiranje automobila, kao što je selektor režima rada, parkirna kočnica i senzori i kamere. S leve strane, kod volana su smešteni dugmići bezbednosnih sistema itd. Kada se ručica menjača postavi u D, Santa Fe lako i meko kreće. Rad menjača je vrlo uglađen i ne oseti se. Motor je u skoro svim situacijama tih, osim u prvim minutima rada nakon hladnog starta. Kada se ugreje, vrlo je kultivisan i uglađen.

Maksimalni obrtni moment od 400 Nm ostvaruje se u rasponu od 1.750, do 2.750 obrtaja, što u realnosti znači da svom silom „navali“ kada se kazaljka obrtomera približi broju 2. Ovu motorizaciju bismo okarakterisali kao sasvim dovoljnu za većinu korisnika. Ko želi više performanse treba da se odluči za opciju 2,2. U proseku, Santa Fe može da troši i ispod 6 na otvorenom putu, a u gradu će prevazići fabrički deklarisane 7,3 litre – naš prosek 6,6. Najbolja strana modela Santa Fe jeste udobnost i odličan balans koji ga čini zaista svestranim automobilom. Stabilan je i tih pri velikim brzinama, dovoljno dobro se snalazi u krivinama, a nije neudoban. Takođe, ne stidi se ni kada treba da siđe s asfalta.

Na listi standardne opreme nalazi se mnoštvo skraćenica tj. bezbednosnih sistema: ABS, ESC, DBC, HAC, TSA, BSD, FCA, RCAA, LKA, FCW, SCC, LVDA, CC, ISLW, MSLA, TPMS, SEA, ROA, DAW i HBA. Dakle, puno asistencija i kontrole. Jesmo li napomenuli da je veoma dobro opremljen i da su detalji dobro promišljeni? Na primer, peta vrata su automatizovana i to u pravom smislu te reči. Ako je auto zaključan, dovoljno je prići vratima, sistem detektuje ključ i auto započne kratko zvučno odbrojavanje i – „voila“ vrata se sama otvaraju. Nije potrebno ničim mahati ili gestikulirati – to je pravi „hands free“. Sedišta presvučena veoma kvalitetnom kožom imaju efikasnu funkciju i grejanja i hlađenja s ventilacijom. Na kraju, zbog svega navedenog stiče se utisak da je cena od 47.490 za najopremljeniju dvolitarsku verziju sasvim adekvatna.

TEHNIČKI PODACI

SANTA FE 2,0 CRDi Ultimate

Motor: dizel, turbo, četvorocilindarski s direktnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.995 ccm

Snaga kW(KS): (136) 185/4000

Obrtni moment (Nm): 400 /1.750– 2.750

Pogon: integralni, automatski menjač sa 8 stepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.770/1.890/1.705

Masa (kg): 1.925

Zapremina prtljažnika (L): 625–1.695

Zapremina rezervoara (L): 71

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 10,3

Maksimalna brzina (km/h): 201 km/h

Potrošnja na testu (l): 6,6

EU norma/CO2 g/km: EU6 / 162

Cena: 47.490 evra

Review overview

Karoserija4
Pogon3
Vozna dinamika3
Multimedija4
Ekonomičnost4
Komfor4.5
Troškovi4

Dobro

  • Ekonomičan i tih motor
  • Lakoća upravljanja
  • Odlična oprema i kvalitet materijala

Loše

  • Interfejs navigacije nije intuitivan
  • Slabija verzija motora teže izlazi na kraj sa tonažom auta

Zaključak

3.8Hyundai Santa Fe vrlo je atraktivan SUV koji nudi „premijum“ osećaj po ne toliko premijum ceni. Kvalitetan je, praktičan i veoma dobro opremljen.