23. November. 2024
Testovi

Triler

Honda HR-V Sport

Mali broj automobila u ovoj kategoriji i u ovom cenovnom rangu uspe da iznenadi i na drugi pogled. Osvežen izgled i novi turbomotor Honde HR-V Sport od 182 KS svakako pomažu u tome

Iako ime nije potpuno novo, Honda HR-V kakvu danas znamo pojavila se sad već davne 2014, tako da je ove godine predstavljena osvežena verzija. Uz to, Honda je ponudu obogatila sportskom verzijom. Je li u pitanju samo paket opreme, ili u ovom modelu zaista ima nečega sportskog osim slova u imenu? Kratak odgovor glasi: da, ima i to ne samo naoko. Prvi znak raspoznavanja verzije Sport jeste gril u „gun metal“ tonu, nove felne od 18 coli i dvostruki izduv pozadi. Nova je i boja u koju je test automobil bio „obučen“, ali glavni elementi koji definišu ovaj auto jesu oni koji se ne vide. Prvi i najvažiji jeste motor. Honda je u HR-V ugradila poznatu jedinicu od 1,5 litara s turbopunjačem, koji ovaj automobil pozicionira na jedno potpuno novo mesto.

Naime, ovaj agregat pri 5.500 obrtaja u minuti „proizvodi“ 182 konjske snage, a u rasponu od 1.900 pa sve do 5.000 raspolaže sa solidnih 240 Nm obrtnog momenta. Poređenja radi, poslednja generacija Accorda s benzinskim motorom od 2,4 litra imala je 234 Nm. Kad se u obzir uzme i masa od nepunih 1.350 kilograma, postaje jasno zašto ova verzija nosi oznaku Sport. Sprint do stotke prilično je žustar i traje svega 7,8 sekundi, dok HR-V maksimalno može „dohvatiti“ čak 215 kilometara na sat. Kako bi ovaj kompaktni SUV dužine 4,35 metara ostao „priseban“ i pri oštrijoj vožnji, Honda je unapredila i vešanje koje je tvrđe nego kod standardnog modela. Felne od 18 coli takođe pomažu da stvari ostanu pod kontrolom, a i automobil lepše izgleda. Subjektivno, veliku ulogu u izgledu ovog automobila igraju odlični farovi sa LED tehnologijom.

Pored agresivnijeg vizulenog nastupa i sportskog karaktera, Honda HR-V Sport nije nimalo izgubila na svakodnevnoj praktičnosti, po kojoj ovaj model postao poznat. U već pomenutu dužinu od 4,35 „spakovan“ je prostran i praktičan automobil koji se dobro snalazi u gradskoj vožnji. Pregledna je i agilna, a u nju se bez ikakvih problema mogu smestiti četiri korpulentnija putnika. Možemo slobodno reći da je HR-V jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. Zapremina prtljažnika iznosi čak 448 litara, a dobar utisak ostavljaju i „magična sedišta“, koja se mogu i podići kako bi se na zadnja vrata uneli visoki predmeti. Kad se sedišta obore, formira se potpuno ravna površina s dosta prostora, a u „redovnom“ položaju oslobađaju solidnu količinu prostora ispod zadnje klupe.

Pozicija za volanom relativno je visoka, a korišćeni materijali vrlo su prijatni na dodir. Ovo se naročito odnosi na sedišta i oplatu vrata, presvučenu tkaninom ispod koje se nalazi vrlo meka podloga. Ipak, najbolja strana ovog automobila svakako je njegova pogonska jedinica s manuelnim šestostepenim menjačem. Ručica je vrlo kratka, mala i precizna, baš kao da je „hot-heč“. Ne treba zaboraviti da je HR-V ipak Honda. Motor snažno vuče već pri 2.000 obrtaja u minuti, a pri zakonom ograničenih 130 kilometara na sat, kazaljka obrtomera pokazuje malo iznad 3.000. U poređenju sa standardnom verzijom, Sport je očekivano tvrđi, ali i primetno kompetentniji u krivinama. Prosečna potrošnja goriva na našem testu, i pored „nemale“ snage, iznosi skromnih 6,7 litara, skoro koliko je fabrika i deklarisala. Gradski prosek takođe se uklapa u definisane vrednosti od oko osam litara, dok je na otvorenom moguće postići mnogo bolje rezultate (oko 5).

Budući da se Sport verzija nalazi u dnu cenovnika, logično je očekivati i da je dobro opremljena. I to je tačno. Honda u Sport verziji na našem testu ispunjava skoro sve želje što se tiče opreme. Infotejnment sistem zasnovan na Android platformi odlično funkcioniše, a meni je moguće imati i na ćirilici. Komande klima-uređaja nemaju klasične dugmiće, već su, poput displeja, osetljivi na dodir. Ovo rešenje traži prilogođavanje ako vozač prelazi s malo starijeg automobila, gde se prekidači mogu „napipati“. No, period upoznavanja s automobilom vrlo je kratak. Lista bezbednosne opreme obuhvata i kameru za nadzor saobraćaja, a automobil uredno upozorava na sve potencijalno opasne situacije – vrlo korisno. I na kraju cena. HR-V Sport s manuelnim menjačem košta od 29.990, a za tu sumu dobija se skoro sve s liste dodatne opreme.

TEHNIČKI PODACI

Honda HR-V Sport

Motor: Benzinski, atmosferski, četvorocilindarski

Radna zapremina: 1.498 ccm

Snaga kW(KS): 182 (134) / 5.500

Obrtni moment (Nm): 240 / 1.9005.000

Pogon: Prednji, manuelni šestostepeni menjač

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.346 / 1.790 / 1.605

Masa (kg): 1.249 (1.322)

Zapremina prtljažnika (L): 448

Zapremina rezervoara (L): 50

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 7,8

Maksimalna brzina (km/h): 215

Potrošnja na testu (l): 6,7

EU norma/CO2 g/km: EU6 temp / 153

Cena (EUR): od 29.990