Ambicije u Evropi ne posustaju, nova “kija sid SW” ne samo što izgleda dobro već i nudi obilje prostora i svakodnevnog talenta
Upoznaje model klase koja je nekad bila izuzetno tražena, a koja poslednjih godina vodi bitku sa SUV modelima. Reč je o karavanu koji se bazira na platformi C-segmenta, popularne “golf” klase. Kao višedecenijski lider, “golf” je bio i ostao uzor, smernica razvoja. Nekad je razlika između rivala bila velika, dok je danas neretko u pitanju tek finesa i krajnje subjektivan osećaj. Kao jedan od najpozitivnijih primera izdvaja se “kija sid”, koja je u praktičnom SW izdanju spremna da ponese kofer više na letovanje i udobno primi klince i klinceze na zadnje sedište. Kad tome dodamo produženu garanciju i ekonomičan dizel-motor, pitamo se je li možda baš ovaj “sid SW” najbolja kupovina u segmentu? Postoji samo jedan način da to saznamo.
Kija nudi mnogo prostora i svestranu upotrebljivost
Prvi susret s kabinom ostavlja pozitivan utisak. Ne zaboravite, “sid” ima jasno definisane ambicije i želi da bude ravnopravna alternativa “golfu”. U skladu s pomenutim ambicijama, sedišta su odlično oblikovana i imaju odmerene dimenzije, pa ni nešto korpulentniji vozači neće “vrckati” pozadinom. Kvalitet materijala je znatno unapređen, što smo već utvrdili prilikom prvog druženja s novim “sidom”. Sada zaista nema previše prostora za kritike, jer je plastika pažljivo odabrana i lepo uklopljena u celinu. Moderan ambijent spaja savremeni s klasičnim stilom, a ergonomija je na visokom nivou. Tradicionalnim vozačima prijaće kabina koja nudi klasične komande, bez dominacije ekrana osetljivih na dodir.
Ipak, KIJA nudi sve ono što je aktuelnoj generaciji vozača potrebno. Ponuda prostora nudi dovoljno prostranosti za duža putovanja, a ako putnici na zadnjoj klupi rastu “kao iz vode”, preporučujemo da zaobiđete opciju panoramskog stakla i uštedite nekoliko centimetara na krovu, kao i nekoliko stotina evra u novčaniku. Taj dodatni paket KIJA naziva Spirit, a u zavisnosti od tržišta, on podrazumeva i paket navigacije po ceni od 890 evra. U izdašnom zadnjem delu SW nudi 625 do 1.694 litara zapremine prtljaga, čime odnosi pobedu u poređenju s “golf varijantom” (605 do 1.620 litara). Praktičnost je disciplina u kojoj “korejski golf” briljira, pa odnosi pobedu čak i u poređenju s gorostasnim “audi A6 avantom”, koji, uprkos dužini, ima kapacitet od 565 do 1.680 litara. Kao višnjicu na šlagu, KIJA ističe i maksimalno opterećenje od 463 kilograma, pa je jasno da će malo ko biti spreman da izađe na crtu verziji SW, bar kada je svestranost upotrebe u pitanju.
U vožnji je “sid SW”, sa štedljivim motorom, prijatan i predvidiv
Na prvi pogled, relativno mali dizel-motor od 1,6 l optimalan je izbor za karavansku karoseriju. Ubrzanje do 100 km/h zadržano je ispod deset sekundi, dok je elastični agregat i te kako sposoban da na auto-putu ispuni tempo od 200 km/h, pri čemu će trošiti 5,7 litara. Akustički, 1.6 CRDi ne opterećuje previše putnike, pogotovo nakon nekoliko kilometara vožnje, kada se primiri i nađe idealan ritam. Taj ritam delimično remeti kombinacija obrtaja i obrtnog momenta, kad je u saradnji s turbopunjačem potrebno pronaći idealan trenutak za maksimalnu efikasnost. Auto Bild je na testu imao verziju sa DCT menjačem koji ima dvostruko kvačilo, a koji ponekad neodlučno isporučuje 320 njutnmetara obrtnog momenta. Kad se tome doda i sistem Start-Stop, potrebno je uračunati period upoznavanja s karakterom motora i menjača. U pogledu voznih karakteristika i upravljivosti, prvo iznenađenje predstavlja činjenica da je “sid SW” ostavio veoma pozitivan utisak na zahtevnijim deonicama. Da nije sve u savršenoj harmoniji – pokazuje i oslanjanje, koje nudi korektan nivo komfora, ali na terenu udobnosti moguće je ponuditi i više, pogotovo kad vam ne nedostaje ambicija. Veliki napredak KIJA je potvrdila i na testu kočenja, koje neretko “potopi” nade automobila iz Azije. Na sreću konstruktora, ovde to nije tako, jer je “sid SW” s hladnim kočionim sistemom spreman za zaustavljanje nakon 34,4 metra. S identične brzine od 100 km/h, nakon već zagrejanih kočnica, “sid SW” staje još ranije, posle 33,8 metara, upisujući tako vrhunsku ocenu u tabelu ocenjivanja.
KIJA je unapredila kvalitet i podigla cenu
Uprkos tome, na blagajni ostajemo mirni. Iako “sid SW” s dizelskim motorom od 136 konjskih snaga i dvostrukim kvačilom košta najmanje 26.590 evra, on donosi i dobru opremu (uključujući sistem Navi, 16-inčne alu-felne, sistem Apple CarPlay / Android, kameru sa zadnje strane, grejanje sedišta…. Poređenja radi, VW za “golf “ karavan TDI sa 115 KS i DSG možete dobiti za 25.825 evra, doduše, u opremi Trendline na čeličnim felnama od 15 inča. Takođe, KIJA mami sa sedam godina garancije, što je mnogo duži ciklus od VW.
Zaključak
Uprkos sitnim nedostacima, “kija sid SW” moderan je karavan, koji je u kompaktne dimenzije uklopio mnogobrojne vrline. U kombinaciji s motorom 1.6 CDTi, “korejski golf” nudi zadovoljavajuće performanse i veoma dobru ekonomičnost. Bodove osvaja garancijom, pa će “sid SW” sigurno biti razumna odluka.
Merenja
Karoserija
Ponuda prostora, raskošan teretni prostor, korisna varijabilnost. Samo je nivo utovara za nijansu niži od optimalnog.
Pogon
Moćan i ekonomičan dizel-motor “pati” od turborupe, menjač s duplim kvačilom usporava dinamičnost starta.
Vozna dinamika
Uravnoteženo upravljanje, siguran ESP sistem, agilnost u vrhu klase. Vrlo dobre kočnice.
Povezanost
Paket opreme nudi aktuelno umrežavanje, na raspolaganju su brojni sistemi asistencije. Prihvatljivi navigacioni sistem je dobar, ali ne i liderski
Ekologija
Veličina i težina još uvek su u okviru klase, potrošnja je niska. Izduvni sistem je ekološki aktuelan, prema važećoj normi Euro 6d temp.
Komfor
Oslanjanje je korektno, ali trpi na lošije održavanim putevima, pogotovo u kontaktu s rupama. Sedišta su jedan od jačih aduta.
Troškovi
Cena je viša, ali je realistična, jer “kija sid SW” nudi mnogo više nego ranije, ali i mnogo više od većine rivala. Kao provereni “mamac”, kompanija KIJA nudi i sedmogodišnju garanciju.
Tehnički podaci
Motor Četiri cilindra, turbo
Položaj Napred
Ventili / bregasta osovina 4 po cilindru / 2
Zapremina 1.582 cm³
Snaga kW (KS) pri o./min. 100 (136) / 4.000
Obrtni moment Nm pri o./min. 320/200
Maksimalna brzina 200 km/h
Prenos snage Sedmostepeni menjač s dvostrukim kvačilom
Pogon Napred
Kočnice Diskovi/diskovi
Pneumatici 225/45 R 17 W
Tip Michelin Primacy 3
Dimenzija 7 x 17″
Emisija štetnih gasova 111/137 g/km
Potrošnja 4,6/4,1/4,3 l*/5,1 l
Prtljažni prostor 50 l/dizel
SCR-Kat/AdBlue S/12 l
Klima-uređaj R1234yf
Nivo buke 69 dB(A)
Opterećenje prikolice 1.500/650 kg
Zapremina prtljažnika 625 l do 1.694 l
D/Š/V 4.600 / 1.800–2.055** / 1.465 mm
Merenja
Ubrzanje
0–50 km/h 3,4s
0–100 km/h 9,7s
0–130/160 km/h 16,3/27,5 s
Međuosovinsko rastojanje
60–100 km/h 5,4 s
80–120 km/h 7,1 s
Masa praznog vozila / teret 1.477/463 kg
Raspodela težine 56/44%
Krug okretanja levo/desno 11,1/11,1 m
Kočenje pri 100 km/h hladne 34,4 m
pri 100 km/h tople 33,8 m
Buka u enterijeru pri 50 km/h 59 dB(A)
pri 100 km/h 64 dB(A)
pri 130 km/h 69 dB(A)
Potrošnja i emisija CO2 5,7 l D – 152 g/km
Domet 875 km
Sportska potrošnja 7,3 l
Potrošnja na testu 5,7 l odstupanje od fabričkih podataka (5,2 l) +10%
Ekonomička potrošnja 4,6 l
Treća strana okvir gore levo
Koliko je velika KIA Ceed 1.6 CRDi SW
1 Visina sedišta napred 4 Visina naslona napred 7 Visina prostora za noge pozadi
2 Prostor za noge napred 5 Unutrašnja visina napred 8 Sedeća površina pozadi
3 Sedeća površina napred 6 Prostor za noge napred 9 Unutrašnja visina pozadi
10 Visina naslona pozadi
Visina 1.465
Visina utovara 635
Međuosovinsko rastojanje 2.650 / dužina 4.600