27. November. 2021
Vesti

“Zver” puštena iz kaveza – novi Porsche 911 Turbo S

U danima kad svi otkrivaju neke novitete, ni Porsche nije sedeo skrštenih ruku. Dugo najavljivani 911 Turbo S sada je pred nama i deluje vanzemaljski!

Ovaj Porscheov automobil otkriven je u kupe i kabrio izdanju, a pogoniće ga redni šestocilindrični 3.8-litarski motor sa turbopunjačem. On je ugrađen na zadnjem delu vozila, a imaće i potpuno novi sistem za hlađenje, kao i usisnike. 

Porsche 911 Turbo S izlazi na crtu glavnom konkurentu u vidu Honde NSX, a sa svim promenama imaće dodatnih 69 konjskih snaga i 50 Nm ekstra obrtnog momenta. U konačnom zbiru tako dobijamo impresivne brojke koje se zaustavljaju tek na 641 konjskoj snazi i neverovatnih 800 Nm obrtnog momenta pri 2500-4500 obrtaja u minuti.

Revidiran rad motora je pojačan preko automatske transmisije osam brzina sa duplim kvačilom i pogonom na svim točkovima. Da je izuzetno startan svedoči i činjenica da za 2,7 sekundi galopira do 100 km/h (za 0,2 sekunde brže od prethodnika), a maksimalna brzina mu je vrtoglavih 330 km/h, iako se stiče utisak da bi mogao i preko ove granice.

Takođe bi trebalo napomenuti i da sprint do 193 km/h traje 8,9 sekundi, što je unapređenje od čitave jedne sekunde u odnosu na prethodnu generaciju!

Novi Turbo S nije samo osetno brži, već je i širi i stabilniji na putu. On se sada širi za dodatnih 20 milimetara na ukupno 1900 mm, promer točkova napred je 20 inča, a pozadi 21. Brzinu bi lako trebalo da ukrote moćne kočnice sa 10 čeljusti na prednjim točkovima, dok će za veću aerodinamičnost i plivanje kroz vazduh da se pobrine prilagoljivi spojler i dizajn zadnjeg dela.

Unutra se nalaze volan u GT stilu sa brojnim funkcijama, kao i 10.9-ični displej osetljiv na dodir koga odlikuje visoka intuitivnost u vožnji. Sportska sedišta se elektronski podešavaju na 18 različitih načina, a za potpuni utisak užitka u okviru standardne opreme ugrađen je i Bose sound system.

Što se cene tiče, za sada znamo kako se ovaj model kotira u Nemačkoj. Model Turbo S Coupe startuje od 179.400 evra, dok je atraktivan kabrio varijanta za dlaku ispod 190.000 evropskih novčanica. Pa dobro, makar možemo da uživamo za džabe u fotografijama.