25. April. 2024
Testovi

Univerzalni vojnik

Toyota RAV4 2.0 AWD

Moderni SUV modeli treba da ispunjavaju sve zadatke – od svakodnevnih porodičnih zadataka do „terenskog“ hobija. Novi RAV4 može sve, i to bolje nego ikada ranije

Pre nego što je krenula opšta pomama za SUV modelima, Toyota je 1994. predstavila simpatičan mali terenac pod nazivom RAV4. Onda, kao i danas, u ponudi su bili samo benzinski motori, a prodavao se u dve karoserijske verzije, sa troja i petoro vrata. Kraća verzija je bila duga samo 3,7 metara, i bila je kraća od Yarisa druge generacije. Lice je bilo okruglo i „dobroćudno“.

Danas, RAV4 izgleda veoma robusno, jer su time želeli da pošalju poruku potencijalnim kupcima da je Toyota ponovo ona „stara“ – marka koja je godinama dominirala na svetskom SUV tržištu. I moramo reći da je transformacija prilično uspešno izvedena. U ovaj SUV komforno može da stane pet putnika. Prostora ima i za kolena i za glave putnika. Kako se ipak pozadi uglavnom voze deca, roditelje će radovati to što vrata idu preko „praga“ i što se nogavice neće prljati prilikom ulaska i izlaska iz automobila. Za auto dug tačno 4,6 metara, prostora ima i u prtljažniku čija zapremina iznosi solidnih 580 litara. Ispod se nalazi ostava, u koju je moguće odložiti i roletnu prtljažnika. Inače, pod ima dva lica, s tepihom i gumirano, pa olakšan prevoz prljavih stvari ili kućnih ljubimaca.

Za volanom se jasno uočava čuvena i povišena „komandna“ pozicija. Sedišta su zaista udobna, a sve komande su raspoređene po azijskoj logici. Ko je ranije imao japanski automobil, u novom RAV4 osećaće se kao kod kuće. Instrumentacija predstavlja kombinaciju analognih i digitalnih pokazivača.

Ono što nam se čini kao manje impresivno jeste infotainment, odnosno navigacija. Iako nema „pravih“ zamerki na njegovo funkcionisanje, displej bi mogao imati veću rezoluciju, a meni navigacije mogao bi biti intuitivniji i „brži“. Pozitivno je što sve funkcije imaju fizičke dugmiće, kao i rotacioni potenciometar za radio. Najbolja stvar u vezi s enterijerom jeste to što su u Toyoti obratili pažnju na detalje, i sve što se dodiruje svaki dan, deluje zaista kvalitetno i dugovečno. Na primer, komande klima-uređaja koje deluju kao da su preuzete sa skupih audio- komponenata. Slično važi i za selektor pogona i njegove prekidače, kao i detalje poput ručica za zatvaranje vrata.

Automobil koji je bio na našem testu pod haubom ima novi benzinski motor od 2 litre zapremine. Ova atmosferska jedinica bez turbo „magije“ razvija 175 KS pri „japanskih“ 6.600 obrtaja u minuti i 208 Nm obrtnog momenta. Iako se ranije benzinske atmosferske jedinice baš i nisu pokazale kao najbolja opcija za pogon jer su često bile trome i žedne – to ovde nije slučaj. Oznaka D4-S govori da ovaj motor ima i direktno i indirektno ubrizgavanje goriva i da može efikasno da radi u svim režimima rada. Uparen je sa „Direct Shift CVT“ menjačem koji za male brzine ima jedan fiksni stepen prenosa, dok pogon kasnije preuzima varijabilna transmisija.

Rezultat kombinacije ova dva rešenja jeste direktniji odziv prilikom (oštrijeg) starta, kao i mogućnost pogona s malim brojem obrtaja. Na primer, pri 50 km/h RAV4 se kreće nešto više od 1.000 obrtaja u minuti, a 130 sa manje od 2.500. Navodimo orijentacione vrednosti, jer je reč o varijabilnoj transmisiji i čije vrednosti zavise od stepena opterećenja. Prilikom snažnijeg ubrzanja menjač je programiran je da simulira fiksne prenosne odnose, kao da je klasičan automatik.

U svakom slučaju, reč o prilično štedljivom i tihom pogonu koji omogućava da RAV4 do 100 stiže za oko 11 sekundi. Budući da je CVT, najviše mu odgovara umerena, gradska vožnja. Fabrički prosek od 5,9 litara nismo postigli, ali je prilično štedljiv i nama je proseku trošio do litru i po više. Inače, novi RAV4 na putu se ponaša bolje nego ikad, SUV-tipičnog ljuljanja karoserije – iako je udoban. Klirens od 195 milimetara dovoljan je za terenski „hobi“, a u tome mu pomaže i onaj jedan kratki fiksni stepen prenosa.

TEHNIČKI PODACI

Toyota RAV4 2.0 AWD

Motor: benzinski, 4-cil. sa direktnim i indirektnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.987 ccm

Snaga kW(KS): 129 (175) / 6.600

Obrtni moment (Nm): 208 / 4.300–5.200

Pogon: prednji/integralni, CVT

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.600 /1.855 /1.685

Masa/maks. (kg): 1.560 (2.155)

Zapremina prtljažnika (L): 580

Zapremina rezervoara (L): 55

Ubrzanje (s), 0 do 100 km/h: 11,0

Maksimalna brzina (km/h): 190 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 7,1

EU norma/ CO2 g/km: EU6d-temp.

Cena za AWD: od 32.400 evra

Review overview

Karoserija4.5
Pogon4.5
Vozna dinamika4
Multimedija4.5
Ekonomičnost4
Komfor5
Troškovi4

Dobro

  • Prostranost i udobnost
  • Niska potrošnja
  • Odličan kvalitet

Loše

  • Niža rezolucija centralnog displeja
  • Meni navigacije bi mogao biti brži

Zaključak

4.4RAV4 je pre svega kvalitetan i udoban automobil sa dosta prostora za auto dug 4,6 metara. Atmosferski benzinski motor je adekvatan, ali je najbrža u ponudi hibridna verzija.