16. April. 2024
Testovi

SUV demokratija

Seat Tarraco 2.0 TDI DSG 4WD Style

Veliki broj kupaca želi SUV i zbog toga svi proizvođači povećavaju ponudu upravo ovim modelima. Vozili smo Seat Tarraco s dvolitarskim TDI motorom sa 150 KS i DSG menjačem

Da li svetu treba još jedan SUV? Iako se broj modela ove vrste neprekidno povećava, očigledno je da njihova popularnost još uvek raste, budući da je VW koncern potpuno preorijentisao Seat u „offroad“ marku koja sada beleži sve bolje rezultate. Najnoviji model ove španske marke je Tarraco. Reč je relativno velikom SUV-u koji je po tehnici blizak rođak vrlo popularnog modela Kodiaq. Kreiran je po meri porodice, a može sa poručiti u verziji sa sedam sedišta. Ovaj „naš“ je imao pet, došao je sa TDI motorom od dve litre u Style paketu opreme i DSG menjačem.

Jedna od najboljih strana ovog automobila, kada se uzme u obzir dužina od 4,73 metara i masa od 1,8 tona, jeste način vožnje. Posle samo nekoliko kilometara vozač će imati utisak da vozi manji i lakši automobil. Inženjeri su odlično sakrili i masu i dimenzije ovog terenca. Vozačka pozicija je očekivano visoka, a instrumentacija je bez obzira na verziju – potpuno digitalna. Grafički prikazi su informativni i zanimljivi i mogu se menjati u zavisnosti od potreba vozača. Nov je i centralni displej infotainment sistema koji ima bolje grafičke prikaze i rezoluciju nego što je to do sada bio slučaj.

U drugom redu se sedi komforno, a pozadi ima više mesta nego u mnogim limuzinama. Koristan detalj su mini-stolići koji se nalaze na raspolaganju putnika koji sede na zadnjoj klupi. Kada smo već kod zadnje klupe, ona se može pomerati po dužini u zavisnosti od toga koliko je potrebno mesta pozadi odnosno u prtljažniku. To je naročito korisno ako se Tarraco poruči u konfiguraciji sa sedam sedišta. Trenutno ne možemo da zamislimo situaciju u kojoj bi na zadnjem sedištu moglo biti tesno, jer prostora ima napretek. Pored toga, moguće je menjati i ugao naslona tako da je veoma lako pronaći idealnu poziciju. Prtljažnik je je pravilnog oblika, a njegova zapremina iznosi čak 760 litara, što je više nego dovoljno za porodično putovanje. Čak i u verziji sa sedam sedišta, pozadi ima 230 litara „gepeka“.

Svestranost ovog automobila ogleda se i u njegovom integralnom pogonu. Ovde nema reduktora, ali DSG menjač sa 7 stepeni prenosa ima zupčanik za svaku priliku. Kada smo s njim sišli sa asfalta i probali ga na obroncima Fruške gore, imali smo utisak da je prvi stepen toliko kratak da je napravljen upravo za situacije kada je potrebno puno obrtaja s malom brzinom kretanja. Tarraco naravno ima selektor pogona koji polako postaje standard u svim modelima sa šest postavki. Kada se on „obrne“, na centralnom dipleju automatski se pokaže meni i režim u kojem se automobil nalazi. U situacijama u kojima smo se mi našli veliki Seat se sasvim dobro snašao budući da nije pravljen za ekstremniju terensku vožnju. Značajnu ulogu u udobnosti igraju pneumatici sa dosta „mesa“ oko felni od 18 inča, kao i meka sedišta.

Na auto-putu je tih, a dvolitarski motor sa 150 KS dovoljno je snažan. Start iz mesta odgovora autu od 1,8 tona, ali posle postaje živahniji, sve do zakonom ograničenih brzina. Upravljač je umereno precizan, negde „na sredini“ – nije baš sportski automobil, ali nije ni vodeni krevet. Kao i kod svih automobila ove vrste, aerodinamika im nije najjača strana, tako da je i potrošnja rasla u skladu s porastom brzine. Srećom, TDI motor je štedljiv. Prosek koji smo mi ostvarili kretao se u rasponu od 5 do 8 litara, s tim da je veća vrednost u gradu. Na auto-putu, prosek se nalazio negde na sredini – oko 6 litara. Isto tako bismo mogli okarakterisati i njegovu cenu. Inače, izgleda da će se Seat u budućnosti pozicionirati, odnosno pomeriti bliže „premijum“ segmentu, a u skladu s tim verovatno će se kretati i njihove cene. Do tada, Tarraco, poput „našeg“, startuje s cenom od 36.877 evra sa DSG menjačem i integralnim pogonom.

TEHNIČKI PODACI

Seat Tarraco 2.0 TDI DSG 4WD Style

Motor: turbo-dizel, četvorocilindarski, direktno, common-rail

Radna zapremina: 1.968 ccm

Snaga kW(KS): 110 (150) / 3.500–4.000

Obrtni moment (Nm): 340 / 1.750–3.000

Pogon: integralni, automatski, DSG, 7 stepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.735/ 1.839 / 1.674

Masa/maks. (kg): 1.803 (2.410)

Zapremina prtljažnika (L): 760

Zapremina rezervoara (L): 60

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 9,8

Maksimalna brzina (km/h): 198 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 6,1

EU norma CO2/ g/km: EU6d temp

Cena: 36. 877 evra

Review overview

Karoserija3.5
Pogon4
Vozna dinamika4
Multimedija3.5
Ekonomičnost4.5
Komfor4.5
Troškovi4

Dobro

  • Tih i štedljiv dizel-motor
  • DSG menjač
  • Prostranost

Loše

  • Plastični trim donjeg dela branika

Zaključak

4Seat Tarraco je još jedan SUV model kreiran spram potreba porodice. Velik je i udoban, i u zavisnosti od verzije može da preveze i do sedmoro putnika ili petoro s puno prtljaga.