23. February. 2020
Testovi

Struja s mirisom benzina

Toyota je održala reč i kreirala automobil zanimljivog dizajna, a ispod modernih linija krije napredna tehnologija hibridnog pogona u kombinaciji benzin-struja

Kada se 1997. godine pojavila prva Toyota Prius, ekspanzija automobila s dizel-motorom tek je počinjala. Tehnologija hibridnog pogona bila je tek u začetku, a na prvi pogled činilo se da je to nešto što će neko vreme egzistirati samo u Japanu. Proizvođači iz ove zemlje nisu se puno oslanjali na turbodizel motore, a ponekad se činilo i da na njih gledaju kao na nužno zlo. Sada, kada se dizel-automobili proteruju iz gradskih centara, a negde se razmatra njihovo potpuno izgnanstvo, elektropogon se sve više nameće kao rešenje za budućnost. Taj momenat bi trebalo da dođe kada se potpuno ovlada kapacitetom baterija i njihovim brzim punjenjem.

Do tada se hibridi se nude kao prelazno rešenje. Oni nemaju problema sa autonomijom, a pune se gorivom kao i svi „obični“ automobili. Hibridi predstavljaju uspešnu kombinaciju osobina iz oba sveta. Zbog toga je Toyota potpuno proširila gamu i sada je moguće dobiti skoro sve modele tog proizvođača u hibridnoj verziji. U modelu Corolla hibridni sistem je preuzet iz modela Prius, a Toyota je tehnologiju pogona do te mere usavršila i prilagodila novim karoserijskim oblicima da se najmanja, kompaktna Corolla skoro ni po čemu ne razlikuje od konvencionalne verzije.

Sviđa nam se, ne sviđa nam se

Dopao nam se zanimljiv i originalan dizajn i vrlo niska potrošnja goriva, manje nam se dopao meni navigacije i rezolucija sistema

Zapremina prtljažnika je kod ove verzije ista, i u ovom slučaju iznosi 361 litru. Inače, oblik prtljažnika i petih vrata nije idealno pravilnog oblika, i to se primeti kada ga je potrebno potpuno napuniti. Međutim, dovoljno je velik i u skladu je s klasom kojoj pripada. Jedini detalj koji otkriva hibridnu prirodu ovog modela jeste ventilaciona rešetka ispod zadnje klupe. Zanimljivo je da samo heč-bek ima litijum-jonske baterije dok ostale verzije imaju Ni-Mh. Ovo rešenje smanjuje masu i zbog toga se Corolla BH vrlo lepo vozi, ali o tome malo kasnije.

S obzirom na to da je na neki način „građena“ skoro kao sportski model, pozadi ima dovoljno prostora, ali ne više od toga. Zadnja klupa je udobna, a materijal dugovečan. Instrumentacija je malo drugačija od one koju smo videli u limuzini. Displej ispred vozača ima „analogni“ brzinomer, a u njegovoj sredini se kroz meni može pristupiti brojnim bezbednosnim sistemima – „Toyota Safety Sense”. Centralni displej infotainment sistema od 8 inča objedinjuje sve multimedijalne funkcije i ima fizičke prečice. Ne deluje kao najsvežiji, ali efikasno radi ono što se od njega očekuje. Donja linija instrument-table zauzela je nekoliko centimetara kod kolena suvozača, ali će to primetiti samo viši putnici. U njoj se sedi prilično „ušuškano“, zbog više bočne linije i relativno malih staklenih površina pozadi. Toyota je zaista održala reč da će proizvoditi automobile koji će izgledati originalno i zanimljivo.

Kao i svi hibridni modeli, kada se pritisne dugme za start, deluje kao da se ne dešava ništa. Instrumentacija se probudi, ima slike, ali nema tona. Samo kod hladnog starta ujutro, upali se benzinska jedinica od 1,8 litara, a kretanje je takođe skoro bešumno. Opet, prilikom snažnijeg starta, aktivira se benzinska jedinca. Toyota je inače snagu celog hibridnog sistema deklarisala na 122 KS, mada se subjektivno čini da ima i manje i više u zavisnosti od toga kako se vozi. Taj utisak maskira priroda CVT menjača koji „upija“ nagle pokrete pedale gasa. Corolla se najbolje oseća kada se vozi lagano i opušteno.

U „normalnom“ režimu, pri vožnji po gradu, sistem se trudi da što manje koristi benzinski motor držeći potrošnju goriva na vrlo skromnom nivou. I za ovaj hibrid važi isto pravilo – što je veća gužva, on manje troši u odnosu na konvencionalan pogon. S pažljivom nogom na gasu moguće je postići vrlo niske vrednosti. Kod nas je ovaj model u proseku trošio oko 4 litre. S masom do 1.400 kilograma, ova verzija se veoma lepo vozi, ima precizan volan i vrlo je udobna. Pored kvaliteta, to je najbolja strana modela Corolla. Dakle, hibrid ipak ne mora da bude „dosadan“.

TEHNIČKI PODACI

Toyora Corolla Hybrid HB

Motori: ben, 4-cil./sinh. el. sa stal. mag.

Radna zapremina: 1.798 ccm

Ukupna snaga kW(KS): 122 (95) / 4.000

Obrtni moment (Nm) E/B: 163/142

Pogon: prednji/CVT

Dimenzije D/Š/V (m): 4.370 /1.790/1.435

Masa/maks. (kg): 1.400 (1.820)

Zapremina prtljažnika (l): 361 (1.024)

Zapremina rezervoara (l): 43

Ubrzanje (s) od 0 do 100 km/h: 10,9

Maksimalna brzina (km/h): 180 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 4,1

EU nor./ CO2 g/km: EU6d temp/77–101

Cena: od 23.200 evra

Review overview

Karoserija3.5
Pogon4
Vozna dinamika3.5
Multimedija3
Ekonomičnost4.5
Komfor3.5
Troškovi4

Dobro

  • Originalan dizajn
  • Niska potrošnja

Loše

  • Meni navigacije
  • Rezolucija sistema

Zaključak

3.7Corolla heč-bek u Hybrid varijanti ima smešno malu potrošnju goriva i zanimljiv dizajn. Kao i sve Toyote, odlikuje je veoma dobar kvalitet i napredna tehnologija pogona koja ima višu startnu cenu, ali uzvraća niskim troškovima eksploatacije.