03. August. 2020
Testovi

Srce u junaka

Nova Dacia Duster nedavno je dobila novi motor kao i novi paket opreme – benzinski turbo motor od 1,33 litre u TechRoad izdanju

Soichiro Honda je davno rekao da je motor srce i da je to glavna komponenta automobila. Budući da Dacia pripada Renault-Nissan grupi, sasvim je logično da mnogi elementi koji se zajednički razvijaju dođu i do ove marke. Da nema ove alijanse, Dacia sasvim sigurno ne bi imala novi agregat koji je nastao kao rezultat saradnje i s kompanijom Daimler. Ovo je učinjeno kako bi se, između ostalog, smanjili troškovi razvoja, a kada smo već kod ekonomičnosti, verovatno da nema boljeg primera od Daciae.

Dakle, pod haubom ovog modela nalazi se novi benzinski turbomotor od 1,33 litre s direktnim ubrizgavanjem goriva. Pored pomenute tehnologije, ovaj motor raspolaže i varijabilnim razvodom ventila koji bi trebalo da doprinese boljem rasporedu snage pri nižim obrtajima, kao i nižoj emisiji izduvnih gasova. Kako kod nas na emisiju (skoro) niko ne obraća pažnju, mi ćemo se koncentrisati na druga dva, za nas mnogo zanimljivija aspekta – performanse i potrošnju. Mi smo vozili slabiju verziju sa 131 KS i prednjim pogonom, a postoji i snažnija sa 150 uz koju se opciono može dobiti i 4 x 4 pogon.

Kada se pritiskom na dugme startuje motor, on se javlja veoma tihim radom. Dolazi s manuelnim šestostepenim menjačem. Već pri prvom kretanju – iznenađenje. Ovaj auto ide! Kratko podsećanje, Duster nije težak i s vozačem ima nešto više od 1,3 tone. U drugoj brzini oseti se solidan obrtni moment od 240 Nm već pri 1.600 obrtaja u minuti. Ovakvo nešto se ranije moglo očekivati samo od turbodizel motora. S još malo gasa otkriva se da snaga s porastom obrtaja ne bledi, već nagoveštava da je ubrzanje do 100 km/h od 11,1 sekundu možda i bolje nego što fabrika obećava. Duster Tce ostavlja dobar prvi utisak – kao snažan stisak ruke prilikom upoznavanja.

Druga osobina koja karakteriše vožnju ovog automobila jeste mek trim vešanja. Ne relativno mek, već mek. A to na našim putevima puno znači. Duster veoma lepo upija sve vrste neravnina, a u kombinaciji s tihim motorom, vožnja njime ostavlja vrlo dobar utisak. S druge strane, u krivinama se oseti naginjanje, ali ne onoliko koliko je meko vešanje – još jedna od prednosti male mase. Verovatno niko neće kupiti Duster da njime juri kroz krivine. Takvoj raboti bi se opirala i ručica šestostepenog menjača koja možda nije najbolji primer preciznosti, ali nije ni nešto na šta bi se vozači žalili. Pored toga postoji još jedan element koji sugeriše da je bolje da se ovaj model ne vozi oštro, a to je potrošnja. Bez okolišanja moramo reći da Duster 1,3 Tce bez problema može da postigne fabrički deklarisan prosek od 6,1 litre. Na otvorenom putu ona bez problema troši oko pet, a u gradu oko sedam i po litara.

Sa klirensom od 210 milimetara i relativno malom masom, Duster je sasvim solidan terenac. Za nešto ozbiljniju terensku vožnju potrebno je odabrati verziju sa 4 x 4 pogonom. Mek trim vešanja obezbeđuje dobar kontakt s podlogom bez obzira na njenu vrstu. S obzirom na to da je reč o Tech Road paketu opreme, ovaj model se pored oznaka izdvaja odličnim paketom opreme koji obuhvata automatski klima-uređaj, solidan LG multimedia uređaj s navigacijom i kamerom za vožnju unazad i još nekoliko detalja, poput drugačijih presvlaka sedišta i naslona za ruku vozača. Kada se na sve to dodaju već poznate i dobre strane ovog modela, kao što je značajno unapređena ergonomija sedišta i dobra ponuda prostora s prtljažnikom od 445 litara, dolazimo do zaključka da se ovom automobilu ne može skoro ništa zameriti.

Sa pristupačnom cenom Duster je vrlo zanimljiv auto, naročito što (n)ova verzija ima klasičan dizajn koji je otporan na vreme i zastarevanje. Vredi li TechRoad 17.000 evra? Kao i uvek u slučaju novca, najbolje zna osoba koja ga je zaradila. Na nama je da kažemo da je doplata ravna celokupnoj listi dodatne opreme koju bi na osnovni model trebalo doplatiti i još malo više. Taman toliko da ga poručite ukoliko vam se sviđa. Ako je pak potreban kao službeni auto, onda je bolje uzeti 4 x 4 pogon, ako postoji potreba.

TEHNIČKI PODACI

DACIA Duster 1,3 TechRoad

Motor: benzinski, turbo, četvorocilindarski s direktnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.332 ccm

Snaga kW(KS): 131 (96) /5.000

Obrtni moment (Nm): 240 /1600

Pogon: prednji, menjač manuelni 6-stepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.341/1.804/1.693

Masa/maks (kg): 1.312 (1.762)

Zapremina prtljažnika (L): 445 (1.478)

Zapremina rezervoara (L): 50

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 11,1

Maksimalna brzina (km/h): 191 km/h

Potrošnja na testu (l): 6,2

EU norma/CO2 g/km: EU6 / 139

Cena (EUR): 16.990

Review overview

Karoserija4
Pogon3.5
Dinamičke karakteristike3.5
Multimedija3
Ekonomičnost5
Komfor3.9
Troškovi4.5

Dobro

  • Dobre performanse motora
  • Niska potrošnja
  • Dobra udobnost

Loše

  • Pomalo neprecizna ručica menjača

Zaključak

3.9Dacia Duster je sa novim Tce motorom postala još interesantnija. Ukratko, reč je ekonomičnom automobilu sa sasvim solidnim performansama i dobrom ponudom prostora i opreme.