23. February. 2020
Testovi

Sportsko ime, svestrana namena

KIA Sportage je nedavno proslavila 25 godina, restilizacijom četvrte generacije. Osveženje nije značajno menjalo izgled, ali je Sportage dobio puno malih unapređenja

Ovo je nova-stara KIA Sportage, odnosno restilizovani model koji je osvežen nakon nekoliko godina života na tržištu. Uostalom, čim ste kupili ovaj magazin, sigurno znate kako to ide. Ako neko na prvi pogled može da odredi da se radi o restilizovanom modelu onda je: ili zaposlen u ovoj kompaniji, ili ima previše slobodnog vremena. Zbog toga ćemo samo kratko pobrojati izmene. Najveća, uslovno rečeno, izmena na eksterijeru automobila odnosi se na prednji branik, svetla za maglu, LED svetla (ako ih doplatite) i još nekoliko detalja poput „srebrnog“ (ili crnog) trima u donjem delu branika. Zadnja svetlosna grupa takođe je neznatno izmenjena, dok se u GT line paketu i nazad nalaze svetla u LED tehnologiji i nešto drugačiji branik sa kvazidifuzorom i izduvom.

U enterijeru ima nekoliko novina. Pored infotainment sistema sa displejom od 7 (ili 8) inča s unapređenim softverom i više „elektronskih“ dodataka, tj. asistencijama u vožnji, kao i stop-and-go sistema, nov je i volan sa komandama. Dakle, iako se na prvi pogled to uopšte ne vidi, KIA je zapravo unapredila dosta elemenata na ovom modelu. S druge strane, Sportage je najpopularniji model ovog proizvođača u Evropi i zbog toga ne čudi odluka da se vizuelno ništa bitnije ne menja.

Sviđa nam se, ne sviđa nam se

Sportage ima dobru cenu, opremu i ponudu prostora, a manje su nam se dopale boje enterijera

Ergonomija je ostala u skladu s arhitekturom karoserije i ona je takođe nepromenjena. Sedišta su srednje tvrdoće i nalaze se u zlatnoj sredini što se tiče udobnosti. Sive prerije nisu nešto što bi možda svaki vozač poželeo, ali je praktičan i zahvalan za održavanje. Idealna pozicija za volanom lako se pronalazi, a da se ne radi o najnovijem modelu svedoče i brojni dugmići na centralnoj konzoli. Na ovom mestu najbolje se vidi da auto dolazi iz Azije, jer ima dosta dodatne opreme, čak i one koja nije standardna za ovaj cenovni rang vozila. Na primer, Sportage se može dobiti s grejanjem i ventilacijom sedišta – što nije baš česta opcija. Grejanje sedišta ima čak i na zadnjoj klupi, a u višim paketima i grejanje volana.

Kada se zaviri pod haubu ili pogleda specifikacija, može se se primetiti nova dizel-jedinica od 1,6 litara zapremine koja dolazi umesto stare koja je imala 100 ccm više. Dizeli se na ovim prostorima i dalje vrlo dobro kotiraju, a pogotovo na našem malom tržištu. Test-automobil je imao upravo ovaj novi motor, u verziji sa 136 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Ne tako davno, ove vrednosti su imale dvolitarske jedinice. U slučaju našeg test-automobila, pogonska jedinica je uparena sa 7 DCT automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom. Iako ova kombinacija na papiru ne deluje spektakularno, u praksi je prilično efikasna. Promene stepena prenosa veoma su brze i neprimetne, a ovaj menjač laska motoru od 1,6 litara.

Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat prema specifikacijama traje 11,5 sekundi, a ova kombinacija pogona sasvim je dovoljna za korisnika koji najviše vremena provodi u gradu ili oko njega. KIA je prosečnu potrošnju deklarisala na 4,7 do 4,9 litara, ali se realno ona se kreće za oko litru, do litru i po više. Naš prosek je bio 5,7. To opet smatramo za dobar rezultat, pogotovo što rezervoar ima zapreminu od 62 litre. Sportage s ovim pogonom retko će se viđati na pumpi. U vožnji je udoban, a dobre ocene za udobnost upotpunjuje i podešavanje naslona zadnje klupe kao i odlična ponuda prostora – pogotovo za SUV dužine od nepunih 4,5 metara. Postoje SUV modeli slične veličine koji se bolje voze, ali nisu ovog cenovnog ranga. Inače, KIA je unapredila sistem kombinovanja paketa opreme i motora tako da je Sportage na neki način postao još pristupačniji. Test-auto je u vreme nastanka ovog teksta stajao tačno 23.990 evra.

TEHNIČKI PODACI

KIA Sportage 1,6 CRDi EX 7 DCT

Motor: turbo-dizel, 4-cil. sa dir. ubriz.

Radna zapremina: 1598 ccm

Snaga kW(KS): 100 (136) / 4.000

Obrtni moment (Nm): 320 / 2.000–2.250

Pogon: prednji/ 7 stepeni DCT

Dimenzije D/Š/V (m): 4.485 /1.855/1.635

Masa/maks. (kg): 1.530 (2.145)

Zapremina prtljažnika (L): 480 (1.469)

Zapremina rezervoara (L): 62

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 11,5

Maksimalna brzina (km/h): 180 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 5,7

EU norma/CO2 g/km: EU6d temp

Cena: od 23.990 evra

Review overview

Karoserija4
Pogon3.5
Vozna dinamika3.5
Multimedija3.5
Ekonomičnost4
Komfor3.5
Troškovi4

Dobro

  • Dobra cena
  • Ponuda prostora
  • Bogata osnovna oprema

Loše

  • Boje enterijera
  • Dosta dugmića na tabli

Zaključak

3.7Dobra ponuda prostora, vrlo solidni paketi opreme i odlična garancija od sedam godina. Iako možda nije najbolji auto u klasi, jer postoje noviji i skuplji modeli, KIA Sportage bi lako mogla da odnese pobedu u „best buy“ kategoriji, jer se teško za taj novac može dobiti više.