22. November. 2024
Testovi

Sinonim za svestranost

Mercedes B200 7G-DCT

Novi Mercedes B-klase ispunjava sve uslove za savremen porodični automobil, sa dodatnom notom luksuza, napredne tehnologije, a u slučaju modela B200, čak i sportskog duha

Mercedes je u poslednjih nekoliko godina predstavio veliki broj vrlo zanimljivih automobila. I kako to obično sa interesantnim modelima biva, što je neki model snažniji, on je ređi i skuplji. Na njih je često usmerena sva pažnja. Negde u tom mnoštvu noviteta našla se i nova generacija B-klase – bolja, prostranija i lepša. Na B-klasu primenjen je dizajnerski jezik koji slede svi modeli nove generacije, ali uz određene distinkcije koje određuje format automobila. Na prvi pogled B-klasa deluje veće nego što dimenzije ukazuju, a sličan se utisak stiče i za enterijer.

Iako u teoriji dva displeja na instrument-tabli – jedan namenjen vozaču i jedan putnicima – ne deluju kao naročito atraktivna stvar, Mercedes je ovo rešenje doveo do najvišeg nivoa. Displej ima veoma kvalitetan prikaz, kao na skupim mobilnim telefonima. Grafička rešenja su odlična, a meni intuitivan. Sedišta prošivena crvenim koncem izgledaju sportski, ali su veoma udobna. Prostor je veoma dobro organizovan. Na zadnjoj klupi ima više nego dovoljno mesta za ovu klasu, a prtljažnik sa niskim pragom raspolaže sa 455 do maksimalnih 1.540 litara prostora.

Do ovog modela inače je stigla skoro sva tehnologija kojom ovaj koncern raspolaže. Kako se ovaj tekst ne bi pretvorio u brošuru, jer bi zaista bilo puno toga da se opisuje i nabraja, mi ćemo to pokušati da predstavimo jednim primerom. Brojnim funkcijama u automobilu može se pristupiti na četiri načina – četiri! Naime, tzv. MBUX obuhvata komande na volanu, velik centralni displej osetljiv na dodir, touch-pad kontrole i Linguatronic sistem glasovnih komadi. Iako ovo poslednje deluje kao „tehno-šminka“, sistem zaista lepo radi, počev od promene radio-stanice, preko instrukcija za navigaciju, pa sve do otvaranja zaslona panorama krova. Samo izgovorite „Hey Mercedes“ i željenu funkciju, a sistem će uraditi svoju magiju i ispuniti želju – u granicama realnog, naravno.

U automobilu vlada prava „tehno“ atmosfera, a najbolji utisak ostavlja uveče kada je otvorena panorama i kada se ambijentalno osvetljenje složi sa okruženjem. Nazvati-B klasu monovolumenom je u neku ruku mala nepravda, jer oblik karoserije u ovom slučaju ne definiše vozne, odnosno dinamičke karakteristike. O čemu se radi? Nova B-klasa vozi se skoro kao pripadnik segmenta kojoj pripada A klasa, ali uz dodatnu količinu prostora. Ovde nema negativnih monovolumenskih stereotipa, niti kompromisa po pitanju ponašanja na putu. Očigledne prednosti, poput dobre preglednosti i nešto povišene pozicije za volanom su plus, ali u B-klasi zapravo ništa nije „B“. Uostalom, Mercedes ga s pravom zove Sports Tourer.

Oznaka B 200 znači da se pod haubom nalazi benzinski turbomotor od 1,33 litre koji u slučaju ovog automobila ima 163 KS i 250 Nm i to dosta „rano“ – već na 1.600 obrtaja. Postoje verzije B160 i B180 sa slabijom varijantom ovog agregata sa 109, odnosno 136 KS. Menjač je automatski DCT sa 7 stepeni prenosa, a kada se putem „Dynamic select“ B-klasa stavi u sportski režim rada, pogon se zaista tako i ponaša. Međutim, najbolji utisak ostavlja kada se civilizovano vozi. Tada će vozač i putnici imati utisak da se nalaze u pokretnoj dnevnoj sobi – kako zbog tihe atmosfere, tako i zbog količine svetla, odnosno velikih staklenih površina.

Upravljač je precizan, a ergonomija odlična. Malena ručica menjača nalazi se na stubu upravljača iza volana, a verzija koju smo vozili imala je i „leptire“ na volanu za manuelnu promenu stepena prenosa. Ova kombinacija motora i menjača rezultuje potrošnjom koja se u našem slučaju kretala između 5 i 7 litara u zavisnosti od uslova vožnje. Osnovna cena modela B200 prema cenovniku aktuelnom u vreme nastanka testa iznosi od 28.140 evra. Dizel-verzije počinju od 30.000 evra (B180 sa 114 KS).

TEHNIČKI PODACI

Mercedes B200 7G-DCT

Motor: benzinski, turbo, četvorocilindarski s direktnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.332 ccm

Snaga kW(KS): 163 (120) / 5500

Obrtni moment (Nm): 250 / 1620

Pogon: prednji, menjač automatski DCT 7 stepeni

Dimenzije D/Š/V (m): 4,419 /1,796/1,562

Masa/maks. (kg): 1.410 (1.960)

Zapremina prtljažnika (L): 455 (1.540)

Zapremina rezervoara (L): 43

Ubrzanje (s) 0 do 100 km/h: 8,2

Maksimalna brzina (km/h): 223 km/h

Potrošnja na testu (l): 5,9

EU norma/CO2 g/km: EU6 / 129

Cena: od 28.140 evra

Review overview

Karoserija4.5
Pogon5
Dinamičke karakteristike4
Multimedija5
Ekonomičnost4
Komfor5
Troškovi4.3

Dobro

  • Vrhunska instrumentacija i multimedija
  • Tiha vožnja
  • Ekonomičnost

Loše

  • Romboidni trim u donjem delu branika nije prava izduvna cev

Zaključak

4.5Nova B-klasa ostavlja utisak dosta savremenijeg i tehnološki naprednijeg automobila nego ranije. Pored toga zadržala je praktičnost uz dodatnu dozu dinamike koja nije svojstvena automobilima ove vrste.