22. November. 2024
Testovi

Seat Tarraco – Zapamtite ovo ime

Novi “seat tarako” jeste 4,74-metarski SUV s dokazanom VW tehnologijom. Benzinski motor od 190 konjskih snaga na prvom ispitivanju pokazao je koliko može. A može mnogo...

Upoznajte najveći SUV španske kompanije Seat. Ime “tarako” označiće novo doba za brend koji u Evropi ima velike ambicije. Da je veličina neretko bitna, to pokazuju i pomenute dimenzije, pa s gotovo 4,8 metara – ovaj “seat” može ugostiti i treći red sedišta. S vozačke strane, ispod haube je TSI od 190 konjskih snaga. Tačno pogađate, vozimo se na našu testnu stazu, a pred nama su 62 kilometra auto-puta, teritorije gde možemo povremeno pritisnuti papučicu gasa.

Agregat nam je poznat iz “folksvagen tiguana”, pa je poređenje neminovno. Veći “tarako” pokazuje rezultat na putnom računaru: digitalni prikaz govori o 11,2 litra za “tarako”, dok je “tiguan” nešto skromniji sa 10,5 litara. Svako ko može upravljati kalkulatorom u ovom trenutku biće u zabludi. Šteta, jer bi svako u tom slučaju propustio stvarno dobar automobil.

Nemojte biti ni previše skeptični što se tiče porekla, jer se, na primer, “VW tiguan olspejs” proizvodi u Meksiku. Čari globalizacije, šta da vam kažemo. Kao treći model na veoma perspektivnoj plaftofmi, “tarako” ima zadatak da vozače sklone mediteranskom imidžu odvuče i od odlične “škode kodijak”.

Ono što je u danima pomenute globalizacije veoma značajno jeste izgrađeni identitet – uprkos tome što ima veće dimenzije od “braće”, novi “seat” krasi prepoznatljiv stil. Posebno je atraktivan pri pogledu na zadnju stranu, gde se ističu dinamična i popularno spojena LED svetla. Prednji deo je savremeno oblikovan, s maskom hladnjaka i aerodinamičnim detaljima. Čini se da Seat ništa ne prepušta slučaju, pa se u velikodušnom paketu Xcellence “tarako” kotrlja na točkovima od 19 inča. Konkurencija je brojna, pa put do uspeha podrazumeva da “tarako” ne dozvoli kikseve i na terenu enterijera. Na kraju krajeva, to je prostor u kojem će budući vlasnici provoditi najviše vremena.

Položaj ekrana je ergonomski logičniji nego u kabinama “škode” ili “vagena”, pa dizajneri španskog brenda zaslužuju aplauz. Paket Xcellence podrazumeva niz multimedijalnih gadžeta i armadu sigurnosnih sistema, pa u kombinaciji sa sedmostepenim DSG menjačem i motorom od 190 konja – cena raste na 40.380 evra. Da vam bude lakše, za taj novac Seat isporučuje automatsku kontrolu klime, električna vrata prtljažnika, prednji i zadnji sistem asistencije za parkiranje, kao i gotovo sportska, ali i naglašeno udobna sedišta. Razmaziće vas i digitalni instrumenti, kao i sistem koji drži automobil u traci.

Malo vam je luksuza, glamura, tehnologije? Nikakav problem, Seat će se pobrinuti za to da vam u zamenu za kreditnu karticu ispuni sve želje i željice. Krenimo redom: metalik boja (620 evra), kožni paket (1.500 evra), audio-sistem Beats i Navi (1.390 evra), alu-felne od 20 inča (980 evra), adaptivno oslanjanje (940 evra), kamera sa 360 stepeni pregleda (575 evra), stakleni krov (1.145 evra), i tako dalje… Ako su momački dani iza vas, pa sada prevozite dečje društvo, računajte i na doplatu od 800 evra, koliko Seat traži za treći red sedišta. To je, poređenja radi, gotovo egal s cenom u “škodi”, dok je taj praktični dodatak mnogo nepristupačniji u Folksvagenu.

Ako se pitate kako se vozi, slede naši utisci. Čak i s motorom GTI porekla, sportski karakter u velikoj je meri nepoznat. Zbog velike mase od preko 1,8 tona, motor je veoma opterećen, što je situacija koju donekle unapređuje veoma spretan sedmostepeni DSG menjač. Upravljivost neće izaći u susret sportskim ambicijama, jer na prve naznake krize uskače ESP i remeti zabavu. To ipak ne znači da je “tarako” monoton, ali sigurno nije ni najdinamičniji model u klasi. Kao zaključak se nameće to da je ovaj XL Seat idealan izbor za vozače kojima treba svestrani SUV, ali u kombinaciji s dizel-motorom, koji po karakteru svakako bolje pristaje konceptu koji novitet s Pirineja zastupa.

Tehnički podaci

Motor Četiri cilindra, turbo

Položaj Napred

Ventili / bregasta osovina  4 po cilindru / 2

Pogon lanac

Zapremina 1.984 cm³

Snaga kW (KS) pri  o./min. 140 (190) / 4.200

Obrtni moment Nm pri o./min. 320/1.500

Maksimalna brzina 211 km/h

Prenos snage Sedmostepeni menjač s dvostrukim kvačilom DSG

Pogon Na svim točkovima

Kočnice Diskovi/diskovi

Pneumatici 235/45 R 20 V

Tip Pirelli Scorpion Verde

Dimenzija 7 x 20″

Emisija štetnih gasova 166/196 g/km

Potrošnja 9,0/6,3/7,3 l/8,7 l**

Rezervoar/vrsta 60 l/dizel

Klima-uređaj R1234yf

Opterećenje prikolice 750/2.250 kg

Zapremina prtljažnika (5 i 7 sedišta) 700 l – 1.775 l (230 – 1.775 l)

D/Š/V 4.735 / 1.839–2.118*** / 1.674 mm

Merenja

Ubrzanje

0–50 km/h 2,8s

0–100 km/h 8,4s

0–130/160 km/h 14,2/23,5 s

Međuubrzanje

60–100 km/h 4,8 s

80–120 km/h 6,4 s

Masa praznog vozila / teret 1.828/692 kg

Raspodela težine  55% / 45%

Krug okretanja levo/desno 11,9/11,9 m

 

Kočenje pri  100 km/h hladne 35,2 m

pri  100 km/h tople 35,0 m

 

Buka u enterijeru pri  50 km/h 58 dB(A)

pri  100 km/h 65 dB(A)

pri  130/160 km/h 69/74 dB(A)

 

Potrošnja i emisija – CO2 9,5 l S – 226 g/km

Domet             630 km

 

Sportska potrošnja 12,5 l S

Potrošnja na testu 9,5 l S odstupanje od fabričkih podataka (8,7 l S) +9%

Ekonomička potrošnja 7,9 l S

Review overview

Karoserija5
Pogon3.5
Vozna dinamika3
Komfor4
Troškovi4
Povezanost4
Ekologija3

Dobro

  • Uravnoteženo upravljanje
  • 5 putnika vozi se veoma udobno
  • Odlično je opremljen i pažljivo izrađen
  • Vrlo dobre kočnice

Loše

  • Na točkovima od 20 inča – komfor nije na nivou
  • Potrošnja nije za primer
  • Seat nudi samo dvogodišnju garanciju

Zaključak

3.8Ovo je dobar auto s pogrešnim motorom. Benzinski motor od 190 konjskih snaga ne odgovara prirodi “seat taraka”, jer je previše napet, previše žedan. Osim toga, Seat SUV vrhunski je automobil. Odlično je opremljen i pažljivo izrađen. Takođe, nudi mnogo prostora. I napravljen u Nemačkoj!