Toyota Camry se vratila na evropsko tržište, ovog puta s vrlo efikasnim hibridnim pogonom sa ukupno 218 konjskih snaga
Jedan od najprodavanijh automobila na tržištu Severne Amerike ponovo je u Evropi. Međutim, ovaj automobil nije došao samo kao zamena za Avensis. Iako ima još razloga, a jedan od najvažnijih je duga i uspešna tradicija na drugim kontinentima, kao i pogonski sistem. Kao što smo već rekli – Camry je hibrid.
Do nas često dolaze informacije da uprave evropskih gradova sve više razmišljaju o zabrani upotrebe automobila s konvencionalnim motorima, ali se i pored toga kupci retko opredeljuju za električna vozila. Rešenje (za sada) može da bude u sredini tj. hibridima.
Inače, samo ime Camry govori gde se ovaj model nalazi u hijerarhiji marke Toyota. Camry je rezultat anglifikacije i usvajanja reči Crown (engl. Kruna) u Japanu. To se vidi i po brojnim detaljima. U pragovima se nalazi osvetljen logo imena, a na listi opreme nalazi se oprema koja se može videti osetno skupljim automobilima. Camry. na primer. ima električno podešavanje volana i svih sedišta, uključujući i zadnja, tj. ugao. U naslonu za ruke pozadi nalaze i zasebne komande klima-uređaja i radija kao i zaslona za sunce. To sugeriše da se nazad mogu naći i VIP klijenti, odnosno da Camry može biti poželjan službeni automobil. Za njega slobodno može reći je „najbliži“ modelima marke Lexus.
Ni putnici koji sede napred neće biti ni malo uskraćeni. Elektropomična kožna sedišta s funkcijom grejanja vrlo su udobna. Količina opreme je zaista opsežna i obuhvata sve od bezbednosnih sistema, pa do odličnog audio-sistema. Kvalitet izrade je odličan i ostavlja utisak da će sve ostati u funkciji i posle puno godina i kilometara, što je specijalnost svih modela marke Toyota. Ponuda prostora je u skladu s dužinom automobila od skoro 4,9 metara. Zapremina prtljažnika je zbog elektropomične zadnje klupe neznatno smanjena – na okruglo 500 litara.
Šta nam se svidelo, a šta ne
Kvalitet, moćan pogonski sistem s niskom potrošnjom goriva, manje nam se dopao centralni displej multimedijalnog sistema i meni navigacije
Vozačka pozicija je udobna, ali i prilično visoka. Zahvaljujući hibridnom pogonu, na instrument-tabli se pored brzinomera i centralnog displeja nalazi i analogni pokazivač toka energije. Obrtomer je smešten na „head-up“ displej. Naravno, Camry ima i to. Četvorocilindarski benzinski motor ima zapreminu od 2,5 litara s direktnim i indirektnim ubrizgavanjem goriva i sam, bez hibridnog sistema „proizvodi“ 177 konjskih snaga i 221 Nm obrtnog momenta. U saradnji sa elektromotorom Toyota ukupnu snagu deklarisala je na 160 kilovata odnosno 218 KS. Menjač je CVT, ali zbog relativno velike snage se ponaša potpuno drugačije od onih u slabijim modelima.
Kada smo vozili model RAV4 sa benzinskim motorom od 2 litre, rekli smo da je Toyota pronašla način da motore ove vrste učini puno ekonomičnijim. To naročito važi za Camry. Prosečna potrošnja je deklarisna na samo 4,4 litre dok je „naš“ maksimalni prosek iznosio 6 litara. Potrošnja se obično kretala oko 5, a test smo završili prosekom od 5,3. Za auto ove mase i snage, to je izvanredan rezultat. U vožnji je veoma tih udoban, a to važi i za auto-put, jer se pri normalnim uslovima vožnje pri 130 km/h motor „okreće“ na manje od 2.000 obrtaja. Tome doprinose „beskonačni“ CVT menjač koji se odlično slaže sa ovom pogonskom jedinicom.
Sprint do 100 kilometara na sat traje samo 8,3 sekunde, a subjektivno deluje još brži. Zanimljivo je da Toyota maksimalnu brzinu ograničila na 180 km/h. Upravljač je dovoljno precizan, a nezavisno vešanje je podešeno za komfornu vožnju. Camry ima tri standardna moda kao i pun električni. Kada se sve uzme u obzir, jasno se vidi novi Camry pravi inženjerski poduhvat i jasno je zbog čega je popularan na Američkom kontinentu.
TEHNIČKI PODACI
Toyota Camry 2,5 VVT-i HSD
Motori: benzinski, 4-cil- sa dir. i indir. ubriz.
Elektro, sinhroni sa stalnim magnetom.
Radna zapremina: 2.487 ccm
Ukupna snaga kW(KS): 218 (160) / 5700
Obrtni moment (Nm): 221+88
Pogon: prednji, CVT
Dimenzije D/Š/V (mm): 4.885/1-840/1.445
Masa/maks. (kg): 1.595 (2.100)
Zapremina prtljažnika (L): 500
Zapremina rezervoara (L): 50
Ubrzanje (s) 0 do 100 km/h: 8,3
Maksimalna brzina (km/h): 180 km/h
Pros. potrošnja fabr./test (l): 4,4/5,1
EU norma/ CO2/km: 101 EU 6d temp-
Cena: od 32. 900* do 41. 000 evra
*Akcijska cena
Review overview
Dobro
- Kvalitetan i moćan pogonski sistem
- Niska potrošnja
- Mek i udobno trimovan auto
Loše
- Centralni displej multimedije
- Meni navigacije
Zaključak
4.1Toyota Camry ima naprednu tehnologiju pogona. Kvalitetan je i odlično opremljen automobil s neobično malom potrošnjom i vrlo solidnim performansama.