Testovi

Renesansa

Mazda CX-30 Skyactiv-G 122

CX 30 je treći i najnoviji crossover u gami Mazde, i ovaj automobil je malo više od nove Mazde 3 na štiklama

U poslednje vreme svedoci smo brojnih udruživanja automobilskih marki u velike koncerne koji se stvaraju u cilju smanjenja troškova i unapređenja proizvodnje. I to je u redu. Bivši rivali postaju partneri, sve radi profita. Zato je danas ostao mali broj samostalnih proizvođača, koji polažu račune samo sebi, odnosno svojom poveriocima, i koji ne moraju da misle o „preklapanju“ modela. Iako je u nekoj formi partnerstva s Toyotom, Mazda je jedan od retkih proizvođača koji ima tu slobodu da kreira automobil onako kako želi, ili to bar nama tako izgleda.

Najnoviji model ovog japanskog proizvođača je CX-30. Ko je imao priliku da ga vidi uživo, a da ne kažemo vozi, zna da se ovaj model ne može opisati na konvencionalan način. No, mi nećemo trošiti reči i opisivati ono što se jasno vidi – auto je lep. Njegova forma je jedino uslovljena trendovima koji trenutno vladaju u automobilskoj industriji, a to je da su povišeni modeli popularniji. Pomalo je neobično i što Mazda ovaj model nije na primer nazvala CX-3 Coupe, ili mu dala još neko ekstravagantnije ime. Ono što mi možemo da konstatujemo jeste da auto privlači dosta pažnje, naročito u Soul Crystal crvenoj boji koja se dobija uz doplatu od 660 evra.

Iako je veoma sličan onom u Mazdi 3, izgled enterijera u potpunosti se slaže s linijama eksterijera. Mazda je na originalan način napravila idealan spoj modernog i minimalističkog dizajna i to upotpunila vrlo solidnom završnom obradom i materijalima. Mazda CX-30 nešto je viša od „trojke“ i u njoj se tako i sedi. Ergonomija napred je odlična, a opseg podešavanja je sasvim dobar. Možda bismo pozadi poželeli nešto više mesta, ali zato prtljažnik ima zapreminu od 430 litara. Možda bi idealno rešenje bila podesiva zadnja klupa, ali ovo nije automobil koji se kupuje „na metar“. Multimedija ima displej od 8,8 inča koji nije osetljiv na dodir, već se njome upravlja na klasičan način. No, to ne smatramo manom, jer u toku vožnje nije potrebno gledati u komande koje se koriste.

Test-automobil je inače došao u višem paketu opreme, ali sa osnovnom motorizacijom – dvolitarskim benzincem od 122 konjske snage, koji pri 4.000 obrtaja raspolaže sa 213 Nm obrtnog momenta. Iako je reč o atmosferskom agregatu, karakter motora je takav da sve „rešava“ u nižim obrtajima – tamo gde se on svakodnevno vozi. Nema nikakve potrebe vrteti ga preko četiri-pet hiljada, mada je i to moguće. Motorni kompjuter vrlo rano sugeriše promenu stepena prenosa, iako su oni prilično dugi. Ko se iole bude pridržavao saveta koje mu automobil daje, u skoro svim uslovima u proseku će imati potrošnju manju od 7 litara. Da je Mazda kojim slučajem malo skratila stepene prenosa, CX-30 bi imao oštriji odziv na pedalu gasa, ali i veću potrošnju. Motor je tih, ali ima nešto što skoro nismo čuli u jednom modernom automobilu ove vrste, a to je prijatan i karakteristično rezak zvuk.

Ručica manuelnog menjača ima veoma kratak i dobro definisan hod, a slično se može reći i za upravljač koji je dovoljno direktan kada se CX-30 dinamičnije vozi. Ogibljenje je usklađeno sa svim ostalim karakteristikama, ali i izgledom automobila. Zapravo, Mazda CX-30 se vrlo malo razlikuje od sličnih modela premijum klase. Tom utisku doprinose i paketi opreme koji obuhvataju širok spektar opreme čak i u osnovnom paketu. Mazda CX-30 startuje s cenom od 21.890 evra. Dizel od 1,8 litara (116 KS) skuplji je za 2.100 evra, dok najjača verzija pod haubom ima novi Skyactive-X motor od 180 konjskih snaga i košta od 25.190. Naravno, kao i uvek, liste opreme su one koje najviše „grade“ cenu, ali to je nešto na šta su nas proizvođači odavno navikli.

TEHNIČKI PODACI

Mazda CX-30 Skyactiv-G 122

Motor: benzinski, 4-cil. s direktnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.998 ccm

Snaga kW(KS): 90 (122) / 6.000

Obrtni moment (Nm): 213/4.000

Pogon: prednji/ 6 stepeni manuelni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.395 /1.795 /1.540

Masa/maks. (kg): 1.320 (1.927)

Zapremina prtljažnika (L): 430

Zapremina rezervoara (L): 51

Ubrzanje (s), 0 do 100 km/h: 10,6

Maksimalna brzina (km/h): 186 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 6,9

EU norma/ CO2 g/km: EU6d

Cena: od 21. 890 evra

Review overview

Karoserija4
Pogon3.5
Dinamičke karakteristike4.3
Ekonomičnost4.1
Komfor3
Multimedija4.6
Troškovi3.5

Dobro

  • Atraktivna pojava
  • Precizan menjač
  • Infotainment i navigacija

Loše

  • Količina prostora
  • Male staklene površine pozadi

Zaključak

3.9Mazda CX-30 je po mnogo čemu jedinstven automobil, a pre svega po pitanju dizajna i kvaliteta. Lepo se vozi i ono što je najvažnije – pruža utisak i ispunjava ono što se od japanske Mazde i očekuje.