23. February. 2020
Testovi

Prvi u gradu

Renault Clio Tce 130 EDC

Renault Cilo je drugi najprodavaniji automobil u Evropi, odnosno prvi „gradski“. Na ovaj „presto“ došla je nova, peta generacija ovog popularnog modela

Imajući u vidu da je bestseler, Renault Clio ima i nekih sličnosti sa Golfom. To su jedina dva automobila koja su dva puta bila birana za automobil godine u Evropi: prvi put kada se pojavio 1991, i naredni put kada se pojavila treća generacija – 2006. godine. Clio je istovremeno i najprodavaniji francuski model svih vremena. Dakle, kada treba da se pojavi novi model, to je prilično važan događaj. I bez pritiska – naravno. Imajući sve ovo u vidu, velika je verovatnoća da poznajete nekoga u svom bližem okruženju ko je imao, ili ima ovaj automobil.

I kao što smo već ranije rekli, njegovo okruglo i dopadljivo lice tokom vremena se menjalo i postajalo sve „ozbiljnije“ i agresivnije. U pogledu dizajna, nova, peta generacija sledi pravac zadat četvrtoj generaciji, uz nekoliko bitnih izmena. Linije koje oblikuju postale su oštrije, s manjim brojem krupnih oblina. Kada su dimenzije u pitanju, Clio se, nasuprot trendu, „skratio“ za nekih 12 milimetara, ali je istovremeno postao malo niži i širi. I već možete da zaključite u kom pravcu sve ovo ide. U višim paketima opreme, baš kao i „naš“ Edition One, Clio više podseća na sportski kupe nego na gradski auto. Tom utisku doprinose i detalji poput integrisane kvake zadnjih vrata u kombinaciji sa zatamnjenim zadnjim staklima. Ovo rešenje malo zbunjuje decu kada se po prvi put sreću sa njim, a malo raduje roditelje zbog atraktivnijeg izgleda.

Sviđa nam se, ne sviđa nam se

Dopao nam se atraktivan dizajn, pogon i bezbednosna oprema, manje nam se sviđa preglednost pozadi i mali zadnji brisač

Iako je „zeru“ manji, u njemu ima nešto više mesta. Najveći pomak je prtljažnik, i tu je Clio najviše odskočio te se nalazi u samom vrhu klase. Njegova zapremina iznosi skoro 400 litara, ali je prag zbog dizajna nešto viši. Stoji i primedba da otvaranje petih vrata tasterom iznad zadnje tablice nije najpraktičnije rešenje. No, najbitnije da auto nudi više prostora, i da na zadnjoj klupi ima više mesta. Ovo je, između ostalog, postignuto i boljim dizajnom sedišta, koja su udobnija, praktičnija i omogućavaju bolju preglednost. Naš test-auto imao je kamere svuda – kao u „Velikom bratu“. Pored bočnih i zadnjih, praktično se pokazala i ona u nosu automobila, naročito kada se auto provlači u tesnoj podzemnoj garaži.

Kada smo kod kamera, najveća promena i napredak postignuti su u unutrašnjosti Clia, a odnose se na „elektronske dodatke“, dizajn instrument-table, odnosno instrumente i veliki centralni displej. Uz doplatu se dobija novi sistem s ekranom od 9,3 inča odlične definicije, s novim interfejsom. Znatno je bolji od svog prethodnika i zaslužuje poseban test. Ispred vozača se, opet u zavisnosti od opreme, nalazi digitalna instrumentacija s većim ili manjim displejom. Novina je da su s leve strane od volana smešteni prekidači sistema za asistenciju. Brojni sigurnosni sistemi deo su standardne opreme, a važnu ulogu imaju i serijska LED svetla.

U vožnji je novi Clio oštriji, brži i stabilniji. To naročito važi za naš test- automobil koji ima turbomotor od 1,3 litre sa 130 KS. Ako imate malo više godina, sigurno se sećate modela Renault 5 GT Turbo. On je imao 122 KS i felne od 13 coli. Clio s fotografije ima felne od 17 coli i brz automatski menjač. Motor razvija 240 Nm obrtnog momenta, a vozač ne mora puno da čeka da dođu obrtaji, da turbo uzme vazduh da „dune“ u cilindre. Kada vozač da gas, menjač odreaguje, a motor je već spreman da auto „skoči“. Ako kažemo da je ova jedinica sasvim dovoljna za model Duster, možete zamisliti s kakvom lakoćom nosi novi Clio. Ukratko: 0–100 za 9 sekundi, maksimalno „200 na sat“. Pritom se prosečna potrošnja nama kretala u zoni od 6 do 7 litara. Vozne osobine su još jedan element u kojima novi Clio briljira. Upravljač je precizan i lak, a ponašanje na putu veoma sigurno. Prilično je okretan.

TEHNIČKI PODACI

Renault Clio Tce 130 EDC

Motor: turbo-benz, 4-cil. sa dir. ubriz.

Radna zapremina: 1.333 ccm

Snaga kW(KS): 96 (130) / 5.000

Obrtni moment (Nm): 240/1.600

Pogon: prednji / 7 stepeni EDC

Dimenzije D/Š/V (m): 4.050 /1.798 /1.440

Masa/maks. (kg): 1.248 (1.643)

Zapremina prtljažnika (l): 391 (1.469)

Zapremina rezervoara (l): 42

Ubrzanje (s) 0 do 100 km/h: 9,0

Maksimalna brzina (km/h): 200 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 5,9

EU norma/CO2 g/km: EU6d temp/118

Cena: od 18.790 evra

Review overview

Karoserija4.5
Pogon4
Vozna dinamika4
Multimedija3.5
Ekonomičnost4
Komfor3.5
Troškovi4.5

Dobro

  • Atraktivan dizajn
  • Pogon
  • Bezbednosna oprema

Loše

  • Preglednost pozadi
  • Mali zadnji brisač

Zaključak

4Novi Clio je odličan automobil atraktivnog izgleda. Praktičniji je, znatno moderniji, opremljeniji i ne manje bitno – brži. Brojni sistemi na listi serijske opreme čine ga sigurnijim. I dok čekamo „pravi“ R. S., verzija koju smo vozili biće nam sasvim dovoljna – hvala.