19. April. 2024
Testovi

Povratak legendarnog imena

Čuvena “supra” ponovo živi. Atraktivni kupe, sad baziran na BMW tehnologiji, obeležiće novo doba japanskog brenda. Upoznajte petu generaciju popularnog sportiste

Ovde je sve u znaku broja pet. Reč je o snažnoj simbolici. Dozvolite da objasnimo: prošlo je tačno pet godina od momenta kad je japanski proizvođač konceptom “FT-1” najavio novu generaciju “supre”. Pete generacije “supre”…Prirodno, ambicije su velike, pa se očekuje da japanski brend upiše peticu i u dnevniku. Sad nas razumete, zar ne?

U pogledu dizajna, Tojotin tim bacio je sve karte na oblikovanje aerodinamične i dinamičke karoserije. Ovde nema mesta eleganciji, jer su linije agresivne i sportski naglašene. Japan je rodno mesto, pa ovo i ne čudi preterano. Tako će ljubitelji zanosnih kupea morati da potraže rešenje u prodajnim salonima evropskih brendova. Naime, prednjim delom dominiraju tri velika usisnika za vazduh i lepo dizajnirani LED farovi. Prednja “hauba” je bitno izdužena, a naglašava siluetu koja privlači pažnju jarkocrvenom “farbom”. Kao u koridi, oči su nam bile zalepljene za novu “supru”. Idući ka zadnjem delu automobila, vidimo otvore za vazduh iza točkova i veliko vetrobransko staklo. Nova “tojota supra” ima i opadajuću liniju krova, aerodinamične pragove i felne od “dijetalnog” materijala iza kojih se krije performantni kočioni sistem – sve je podređeno brzini i upravljivosti. Posebno agresivno rešenje dobio je zadnji kraj, koji je (neobično) stilizovan  i dizajniran u atletskom duhu, pa se na njemu ističu fluidni spojler i zadnje svetlosno grupe. Tu je i markantno dizajnirani zadnji branik s integrisanim difuzorom i centralno stop-svetlo inspirisano F1 svetom. Zvuk motora prenose dupli završeci izduvnog sistema. Ali nećemo više trošiti papir na vizuelni utisak, jer to najbolje prenose fotografije. S tehničke strane gledano, nova “supra” takoreći je blizanac rasne “bembare” u obliku modela “Z4”. To je obećavajuće, zar ne? Zajednički DNK tehnički je potpis odeljenja Tojota Gazoo Racing (zato ne čudi i GR u imenu). Jedini pogon poznat je iz verzije “Z4 M40i”: reč je o rednom šestocilindričnom motoru, koji takođe proizvodi 340 KS i 500 Nm u “supri”. Oba modela “bratski” dele i menjač, osmostepeni ZF automatik.

Tojota ponosno ističe skrećene prenose, zbog čega ubrzanje do 100 km/h uz kontrolu “lansiranja” iznosi samo 4,3 sekunde. To je rezultat koji ni BMW “M2 kompetišn” ne može nadmašiti.

Respektabilno, složićete se. Sve pomenuto stvara odličnu bazu za zabavu na stazi. Atraktivni “jakuza” koristi idealnu raspodelu mase od 50 : 50, kao i nisko težište (niže i od onog u modelu “GT86”), a tu je i aktivni diferencijal. Osmeh na licu je zagarantovan, a tarifa na većini tržišta startuje od 62.900 evra. Za taj novac dobićete osnovnu “supru”, dok premijum paket zahteva još “šuški”. Tad će ovaj “japanac” biti opremljen JBL muzikom, hedap ekranom i bežičnim punjenjem telefona.

Toyota GR Supra

Tehnički podaci:

Motor redni, šest cilindara,

Turbo, napred • Zapremina 2.998 cm3

Snaga 250 kW (340 KS) pri

5.000 o./min. • Maksimalni obrtni moment

500 Nm pri 1.600 o./min. • Pogon na zadnjoj osovini /

osmostepeni automatik

D/Š/V 4.379/1.854/1.292 mm • Maksimalma brzina

250 km/h • 0–100 km/h 4,3 s

Potrošnja 7,1 l super • CO2 140 g/km

Cena: od 62 900 evra