Predstavljamo električni Opel Grandland X sa pogonom na sva četiri točka
Opel donosi sjajne vesti za šumare, jahače, ribolovce, mornare, posmatrače ptica… Sa novim Opel Grandland X Hibrid4 mogu tiho da se kreću šumom, preko pašnjaka ili do obale, jer on poseduje električni pogon na sva četiri točka. Ako se baterija priključnog hibrida od 13,2 kWh napuni, a vozač ima laku desnu nogu, Grandland X u režimu „pogon na sva četiri točka” pokreću samo dva električna motora. Što je ne samo tiho, već i vrlo efikasno, jer Grandlandu X-u nije potrebna osovina. Takođe, veliki obrtni moment elektromotora dostupan je od prvog pritiska gasa i pruža optimalnu vuču na slabim površinama.
Plug-in hibrid: najbolje iz oba sveta
Dinamičnu vožnju u svakom trenutku osiguravaju četiri načina vožnje: „električni“, „hibridni“, „pogon na sva četiri točka” i “sport”
Opel Grandland X Hibrid4 pokreće 1.6-litarski turbo benzinac i dva električna motora koji nude ukupnu snagu od 221kW (300ks). Prema WLTP, potrošnja goriva (kombinovana vožnja) je 1,4-1,3 l/100km, emisija CO2 32-29 g/km (NEDC2: 1.6-1.5 l/100km, 36-34 g/km CO2). Četvorocilindrični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa 147kW (200ks) posebno je dizajniran da zadovolji zahteve hibridnog vozila. Maksimalna brzina Grandland X Hibrid4 iznosi 235km/h.
Električna jedinica sastoji se od dva elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini. Snaga prednjeg električnog pogona iznosi 81kW (110ks), a zadnjeg 83kW (113ks). Prednji elektromotor prenosi snagu na prednje točkove pomoću elektrifikovanog osmostepenog automatskog menjača. Drugi elektromotor i diferencijal integrisani su u zadnju osovinu, što Grandland X Hibrid4 čini vozilom sa pogonom na sva četiri točka sa optimalnom vučom. Do 59 kilometara može se voziti isključivo na struju tokom ciklusa vožnje WLTP, (67-69km NEDC).
Četiri načina vožnje: bez emisija u gradu, snažan na otvorenom putu
Uz Grandland X Hibrid4, vozači mogu birati između četiri različita načina vožnje u zavisnosti od svojih želja i zahteva:
- “Hibridni” režim se fokusira na optimizaciju potrošnje goriva u vozilu. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motori rade zajedno ili naizmenično, u zavisnosti od uslova i stila vožnje.
- U „Elektro“ režimu, Grandland X Hibrid4 pokreće isključivo električna energija. U većini slučajeva pogon se isporučuje sa zadnjim elektromotorom, plus prednjim motorom kada vozaču treba više snage. Kada se pritisne gas do kraja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se pali i isporučuje se maksimalna snaga. Maksimalna brzina u čisto električnom pogonu je 135km/h.
- U režimu „pogon na sva četiri točka“, Grandland X Hibrid4 pokreću prednji i zadnji točkovi.
- Režim “Sport” kombinuje snagu elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem za posebno dinamičan stil vožnje. Izlazna snaga sistema je ekvivalentna snazi motora sa unutrašnjim sagorevanjem plus snaga elektromotora u određenom vremenskom trenutku. Na primer, Grandland X Hibrid4, motor sa unutrašnjim sagorevanjem snage 147kW (200ks) i dva elektromotora (prednji / zadnji: 81 / 83kW) i jednom baterijom od 90kW ima ukupnu snagu od 221kW (300ks).
„E-Save“ i regenerativno kočenje
„E-Save“ omogućava čuvanje električne energije smeštene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, npr. za vožnju u područjima koja su samo za električna vozila. Sva ili deo energije koja se sačuvala u bateriji može se uštedeti i iskoristiti. Funkcija se aktivira preko ekrana osetljivog na dodir interaktivnog sistema.
Pored toga, regenerativno kočenje upija kinetičku energiju tokom usporavanja koja bi se u suprotnom rasipala u vidu toplote. Kupac može izabrati između dva načina rekuperacije koji električne motore pretvaraju u generatore, tako da se električna energija može vratiti u bateriju i sačuvati.
PR saopštenje