22. November. 2024
Testovi

Ipak se okreće

Toyota Corolla Hybrid

I dok sa svih strana slušamo o lošim stranama dizel-motora, hibridna tehnologija se odomaćila i postala „normalna stvar“. Međutim, i ona ima svoju cenu

Proizvodnja prvog hibrida marke Toyota počela je davne 1997. godine. Danas je aktuelna četvrta generacija modela Prius, a hibridna tehnologija proširila se na skoro sve modele ovog japanskog proizvođača. Kada je prošle godine predstavljena dvanaesta generacija modela Corolla, prikazana je i njena hibridna verzija. Reč je usavršenoj verziji poznate tehnologije koju Toyota godinama rafinira, kako bi finalni proizvod bio što bolji. Dakle, pred nama je nova Corolla sedan, a plavi akcent oko njenog znaka upućuje na njenu hibridnu prirodu.

Ono što odmah na početku moramo da napomenemo jeste da hibridna verzija ni na koji način nije „uštinuta“. Što se tiče izgleda, ona je potpuno ista. Iako je ovo subjektivna kategorija, dvanaesta generacija modela Corolla je „najlepša“ do sada. U sport paketu opreme izgleda atraktivno i dinamično. No, kao što smo rekli, Corolla sedan Hybrid nigde nije „zakinuta“. Na primer, zapremina prtljažnika iznosi 471 litru, isto koliko i „obična“ verzija. Čak ni masa nije ni blizu granice od 1,5 tona (1.310 kg).

Kada se sedne za volan, hibridna verzija se razlikuje samo po instrumentaciji. Umesto velikog digitalnog brzinomera nalazi se displej s drugačijim rasporedom informacija. Pozicija za volanom blago je povišena, sedišta su udobna, a prostora ima dovoljno – ne treba zaboraviti da Corolla sada ima dužinu od 4,63 metra. Menjač je kao i kod ostalih hibrida automatski, tačnije CVT. Corolla Hybrid u najvišem paketu opreme ima ceo spektar bezbednosnih sistema koji se graniče skoro do mogućnosti autonomne vožnje. Od Toyote ništa manje nismo ni očekivali. Dizajn instrument-table je originalan, materijali kvalitetni, mada ne možemo da se otrgnemo utisku da je donja linija malo ograničila količinu prostora za kolena na suvozačkom mestu. Iznad menjača nalazi se selektor režima rada koji pored odziva na gas menja i boju pozadine na instrumentaciji.

U je vožnji ovaj auto istovremeno i hibrid i Corolla. Što to znači? Kombinuje najbolje iz oba sveta. Trim ogibljenja je tačno „na sredini, što znači da se ovaj model nimalo ne boji krivina, a pritom je prilično udoban i tih – s felnama od 18 cola i niskoprofilnim gumama. Nećemo reći da se u zavojima ponaša kao BMW „trojka“, ali nije ni daleko. Međutim, ono što ovaj automobil izdvaja od ostalih jeste upravo njena magična, hibridna komponenta. Svaki start (osim grubog) obavlja se isključivo „na struju“. Corolla hybrid kreće kao da se nalazi na nizbrdici. Kada se skine noga s kočnice, ona se uz skoro nečujno zujanje nađe u pokretu. Po gradu je moguće voziti skoro isključivo na elektro pogon. Benzinski motor se uključuje samo kada je potrebno dopuniti baterije ili ako vozač „nagazi“ pedalu gasa. U tom slučaju, u zavisnosti od toga koliko je bio agresivan, elektronika pogona i CVT menjača odredi s koliko obrtaja benzinski motor treba da se „umeša“ u pogon.

Toyota snagu deklariše u sadejstvu dva motora i ona iznosi 122 KS. Obrtni moment benzinskog motora je 142, a električnog 163 Nm. Upravo zbog toga deluje da se Corolla Hybrid kreće s velikom lakoćom. Iz toga proizlazi i niska potrošnja goriva. Benzinski motor je zaposlen samo kada je potrebno snažno ubrzanje i dopuna baterija. Sistem automatski i potpuno neprimetno upravlja radom hibridnog pogona, tako da se samo posmatranjem monitora za nadzor sistema sa sigurnoštću može reći na koji način se auto pokreće, odnosno koji je tok energije. Prema WLTP normi, ovaj auto troši 4,3, a prema NEDC standardu 3,4 litre. Na otvorenom više troši kao benzinac, dok se u najtežoj gradskoj vožnji ostvaruje najveća ušteda. Naš prosek se kretao između 3,6 i 4,7. Na kraju testa displej je pokazao 4,1.

Corola Hybrid u sedan verziji je tehnički napredan auto koji u realnim uslovima ispunjava ono što je postavljeno kao cilj. Toyota je, dakle, ispunila obećanje, a ako nam je zaista stalo do čistijeg vazduha, troškove ne treba da snosi samo kupac. Hibridni modeli bi trebalo da imaju bar neke beneficije.

TEHNIČKI PODACI

TOYOTA Corolla Hybrid

Motor: benzinski/elektro, četvorocilindarski/sinhroni sa stalnim magnetima

Radna zapremina: 1.798 ccm

Ukupna snaga kW(KS): 122 (90) / 5.200

Obrtni moment (Nm): 142+163 / 3.600

Pogon: prednji, CVT menjač

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.630/1.780/1.435

Masa/maks (kg): 1.310 (1.762)

Zapremina prtljažnika (L): 471

Zapremina rezervoara (L): 43

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 11,0

Maksimalna brzina (km/h): 180 km/h

Potrošnja na testu (l): 4,1

EU norma/CO2 g/km: EU6 D-Temp/ 77 (NEDC)

Cena: od 26.000/30.400 evra

Review overview

Karoserija4
Pogon4
Dinamičke karakteristike3.5
Multimedija4
Ekonomičnost5
Komfor3.5
Troškovi4.5

Dobro

  • Niska potrošnja
  • Udobnost
  • Tih rad motora

Loše

  • Potrebne veće beneficije za hibride

Zaključak

4.1Iako se radi o hibridnom modelu, ovaj auto se vozi kao i „konvencionalna“ Corolla. Pored „ekoloških“ beneficija, prednosti su veoma niska potrošnja goriva, a u nekim režimima i potpuno nečujna vožnja.