Hibridni RAV 4 – nova Toyotina perjanica
Od svog lansiranja na tržište 1994. godine, RAV4 je konstantno evoluirao u skladu s potrebama i zahtevima kupaca koji su se vremenom menjali u pogledu kvaliteta, stila, performansi i raznolikosti. Oslanjajući se na uspeh modela RAV4 kao pionira hibridnog pogona među SUV vozilima, Toyota je sada spremna da proširi beneficije tehnologije predstavljanjem novog RAV4 Plug-in Hybrid, nove perjanice u svojoj ponudi hibrida.
RAV4 Plug-in Hybrid klijentima će ponuditi najbolje moguće rešenje – to podrazumeva Toyotinu najnoviju tehnologiju hibridno-električnih vozila, uz veću snagu i bolju dinamiku vožnje, kao i originalnu sposobnost čisto električne vožnje, bez potrebe za razmišljanjem o broju pređenih kilometara ili stajanjem da biste napunili akumulator u okviru dnevnih potreba u gradskim uslovima vožnje.
Performanse i efikasnost
S iskustvom razvijanja dve generacije svog Prius Plug-in Hybrid modela, Toyota je rešena da proizvede efikasan novi pogon za RAV4. S punom sistemskom izlaznom snagom od 306 KS/225 kW, ima potencijal da razvije ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 6,2 sekunde. Pored toga, na putu je da razvije najbolju ekonomičnost u potrošnji goriva i emisiji CO2 u klasi: Toyotina prehomologacija, podaci o WLTP standardu indikuju da je emisija CO2 manja od 30 g/km.
Novi RAV4 Plug-in Hybrid konstruisan je na Toyotinoj GA-K platformi, uz dodatne dinamičke beneficije, postignute postavljanjem hibridne baterije ispod poda. Vozilo je takođe opremljeno kao standardno, uz Toyotin AWD – inteligentni električni sistem pogona na sve točkove.
Razvijena je nova litijum-jonsku baterija velikog kapaciteta i dodat poboljšan konverter snage jedinici za kontrolu snage hibridnog sistema. 2,5-litarski Hybrid Dynamic Force benzinski motor je baziran na jedinici koja se nalazi u standardnom RAV4 Hybrid, uz poboljšanja u cilju ispunjenja zahteva električno-hibridnog sistema, kada se radi o performansama.
Rezultat nije samo munjevito ubrzanje iz mesta: RAV4 Plug-in Hybrid postiže veću autonomiju u modu električnog vozila, uz nula potrošnje benzina i emisije gasova.
Sa četiri moda vožnje na raspolaganju, vozač može jednostavno da bira između hibridne do potpuno električne vožnje. Ovaj novi električni mod omogućava RAV4 Plug-in Hybrid da pređe više od 60 km samo na električni pogon (ukoliko to napunjenost akumulatora i uslovi vožnje dozvoljavaju). Osim toga, može da dostigne brzinu na struju do 135 km/h.
Inteligentno pakovanje hibridnog akumulatora
Iako litijum-jonska baterija ima veći kapacitet od nikl-metal baterijske jedinice u RAV4 Hybrid, njene kompaktne dimenzije omogućavaju joj instalaciju u potpunosti ispod poda vozila. Uz minimalno zauzimanje prostora pozadi, zapremina prtljažnika je velikodušnih 514 litara. Pozicija baterije nisko u vozilu takođe doprinosi niskom težištu RAV4 Plug-in Hybrid, tako poboljšavajući stabilnost prilikom upravljanja i udobnost u vožnji.
Klima-uređaj baziran na toplotnoj pumpi visoke efikasnosti
Tokom nadzora svakog detalja koji može doprineti opštim efikasnim performansama RAV4 Plug-in Hybrid, Toyota je usvojila sistem klima-uređaja baziran na toplotnoj pumpi, predstavljen kao prvi u svetu u okviru Prius Plug-in Hybrid druge generacije, prilagodivši ga posebno za upotrebu u novim SUV vozilima, koristeći cirkulaciju vruće vode – istu kao kod RAV4 Hybrid. Pored toga, sistem klima-uređaja baziranog na toplotnoj pumpi koristi se da rashladi hladnjak baterije.
Prefinjeni sportski dizajn
Stilski detalji spoljašnjosti i kabine demonstrirajunsportski izgled za SUV vozilo srednje veličine. Napred se nalazi tamna oplata za rešetku i proširenja okvira i svetala, zajedno s novom, metalik završnicom na donjem delu branika, koji naglašava širinu i snagu u stavu vozila. Novi 18 i 19-inčni dizajn točkova kombinuje kontrast svetlih, sivih ili crnih finiša s “metalnom” završnicom dekoracije ispod ekrana, pozadi, i crne platforme ispod.
U kabini je fokus na novom dizajnu presvlaka, sa sportskim osećajem, rebrastim šarama s kontrastnim crvenim detaljima. Sedišta presvučena crnom kožom takođe su dostupna, s jarko crvenim trakastim detaljima. Centralna konzola poseduje multimedijalni displej dijagonale od devet inča, osetljiv na dodir – najveći u bilo kom RAV4 modelu – za jasnu i laku kontrolu funkcija za zabavu, informisanje i povezivanje.
Karakteristike premijum opreme
Prema nivou opreme, opcije će uključivati 19-inčne alu naplatke, prednja i zadnja sedišta sa grejanjem, utičnicu u kabini napona 230V, dvotonsku završnicu spoljašnjosti, elektro pokretna vrata prtljažnika s hands-free senzorom, panoramski krov, head-up displej, audio sistem s displejom dijagonale devet inča i najnoviji Toyota multimedijalni paket sa Apple CarPlay i Android Auto integracijom za pametne telefone.
Najava prodaje
Novi RAV4 Plug-in Hybrid biće predstavljen tokom druge polovine 2020. godine, uz definisanje datuma početka prodaje, prema državi/tržištu.
PR saopštenje