22. November. 2024
Testovi

Četiri godišnja doba

Audi Q3 35 TFSI S line

Novi Audi Q3 vrlo je moderan automobil, nastao po vrlo klasičnom receptu. Mora zadovoljiti sve – od avanturiste do porodice. Vozili smo 35 TSFI u paketu opreme S line

Najnoviji automobili marke Audi zaista su prijatni za oko. I, za razliku od nekih ranijih vremena, modele je vrlo lako razlikovati. Uz to, zapravo najbolji deo jeste to da se na novom Q3 mogu prepoznati modernizovani dizajnerski elementi koji su definisali legendarni Ur-Quattro – model koji je u neku ruku trasirao put kompanije Audi. Imajući sve to u vidu, potrebno je i napomenuti da je novi Q3 duži za oko 10 centimetara od svog prethodnika, čime se odmakao od kraćeg brata Q2. Tako sad s dužinom od skoro četiri i po metra može konkurisati za „glavni“ auto u porodici.

Od neophodnih elemenata na listi, on ispunjava skoro sve kriterijume. Kako smo već navikli kad su u pitanju modeli marke Audi, sedišta su vrlo udobna, sa širokim rasponom podešavanja, dok se zadnja klupa zapravo sastoji od sedišta koja se mogu nezavisno podešavati i pomerati ako iz nekog razloga fali nekoliko centimetara u prtljažniku. Pozadi ima sasvim dovoljno mesta za auto pomenutih dimenzija, dok prtljažnik od 530 litara ima povoljan oblik uz nekoliko praktičnih detalja. Na primer, donja polica ima dve pozicije, a kad je na „prvom spratu“, pod prtljažnika u ravni je s donjom ivicom vrata, pa se ispod nje može odložiti gornja polica, ukoliko za takvo nešto postoji potreba. Drugim rečima, mislili su na sve.

Kad sedne za volan, vozač će prvo zapaziti digitalnu instrumentaciju, kao i nepostojanje brojnih prekidača. Koliko su inženjeri daleko išli, o tome govori i podatak da tasteri za svetla s leve strane imaju senzore za blizinu, pa se njihova osvetljenost pojačava kad im se ruka približi. Naš test automobil došao je u najpoželjnijem paketu opreme S-line, a kožom obložen sportski volan, zasečen s donje strane, ostavlja vrlo prijatan utisak. Iako je stvoren na MQB platformi i ima isto međuosovinsko rastojanje kao VW Tiguan, s kojim deli mnoštvo rešenja, u modelu Q3 sedi se niže, a utisak u vožnji potpuno je drugačiji.

Iako prostora ima sasvim dovoljno i za visoke ljude, čini se da su ergonomska rešenja naklonjenija nižim vozačima. Linija prozora prilično je visoko, tako da sedište mora biti podignuto ukoliko vozač ima naviku da drži ruku na gornjem naslonu uz staklo. Drugim rečima, idealna pozicija možda će više odgovarati lepšem polu, što je često tako kad je reč o automobilima ove vrste. Isto možemo reći i za pomalo neobično ali praktično rešenje ručica za otvaranje vrata. Naime, njima se može pristupiti i s donje i s gornje strane, što će osobama s dužim (i lakiranim) noktima uštedeti na mesečnom računu kod manikira.

Najveća razlika i pomak u enterijeru odnosi se na instrumentaciju i infotainment. Audijev Virtual Cockpit jedan je od najboljih u celoj auto-industriji, a sad ga je dobio i novi Q3. Nudi mnogo informacija i relativno veliku mogućnost prilagođavanja željama vozača, pa je moguće umanjiti brzinomer i obrtomer u korist (na primer) mape iz navigacije. Analogna instrumentacija otišla je u istoriju, a u meniju se može odabrati pokazivač temperature ulja, što se ne viđa baš često u automobilima ove klase, a to je ono što mi volimo – mogućnost izbora.

Drugi, centralni displej sadrži meni radija, navigacije, telefona, itd. Sistem prima sim karticu, a pored telefona, uz odgovarajuće opcije, može ponuditi i hot-spot za Wi-Fi. A pored mnoštva funkcija i mogućnosti povezivanja s mobilnim telefonom, najbolja stvar jeste to što je procesor veoma brz i što sve funkcije imaju trenutni odziv. Rezolucija displeja takođe je izvanredna, a sistem je dobro organizovan i intuitivan, tako da ne morate biti haker ili imati 15 godina da biste se kretali kroz meni. Mnogi računari mogli bi mu pozavideti na brzini.

Dakle, nastupio je kraj za stare kontrole MMI sistema, koji je u neku ruku bio prilično dobro rešenje, To se možda posebno odnosi na naše „čvornovate“ puteve, jer je ponekad zahtevno prstom „ubosti želju“ kad se vozi po našim saobraćajnicama. Komande klima-uređaja su izdvojene, a omogućavaju trenutnu promenu parametara bez kretanja kroz meni.

Jedna od možda najmanje korisnih ali svakako najatraktivnijih stvari kojima je „naš“ automobil za testiranje bio opremljen jeste ambijentalno osvetljenje, koje prikazuje Q3 u potpuno drugom svetlu – u pravom smislu te reči. Ono što treba da bude osvetljeno zaista je osvetljeno, i to taman koliko treba, i to u boji po želji putnika. Iako ima mnoštvo displeja i izvora svetlosti, nijedno od njih ne smeta vozaču, tako da sintagma „noćna vožnja“ zaista može imati posebno značenje.

Na našem test automobilu pozadi piše 35TFSI, što predstavlja novu nomenklaturu ovog proizvođača. Samo oni koji provode mnogo vremena nad automobilskim katalozima znaće da se pod haubom nalazi novi benzinski agregat od litar i po sa 150 KS. Iako litar i po na papiru ne deluje mnogo, pomoću turbine ona ovaj motor „navija“ na 250 Nm, i to već pri 1.500 obrtaja u minuti. Turbo mu daje snagu i elastičnost motora koji bi u atmosferskoj verziji morao imati bar dva i po litra zapremine, ali bez negativnog aspekta potrošnje i emisije izduvnih gasova.

Kad već pominjemo potrošnju, ona je u slučaju našeg test automobila iznosila 6,6 litara. Ovu vrednost dobili smo uglavnom vozeći se na otvorenom putu, jer vozeći se po Beogradu, ne može se dobiti merodavan podatak, mada se to ne može nazvati vožnjom više liči čekanje na parkingu. No, i za to postoji rešenje, a zove se start-stop sistem i odličan audio-uređaj. Kada je on isključen, vožnja novim Q3 prilično je tiha, osim u slučaju kad je motor pod punim opterećenjem. Sprint do 100 kilometara na sat traje malo više od devet sekundi, dok je maksimalna brzina od 207 kilometara na sat. Inače, deaktivacija cilindara koju ovaj motor ima potpuno je neprimetna, a moguće ju je uočiti samo na displeju bord kompjutera, kad pri konstantnoj (školskoj) vožnji potrošnja opadne, a indikacija trenutne potrošnje „pozeleni“.

U paketu S-line dolazi i sportsko vešanje, koje uz felne od 18 coli, gle čuda, ne čini Q3 neudobnim, već „samo“ upravljivim i stabilnijim u krivinama i pri većim brzinama. Takođe, čisto sumnjamo da će budući kupci u ovom modelu proveravati klirens od 18 do 20 centimetara. Domen novog Q3 jeste grad, porodični zadaci ili eventualno povremeni izlet u prirodu. I tu se on najbolje snalazi. Čak se ne možemo ni požaliti na preglednost pozadi, koja je skoro po pravilu boljka automobila novije generacije.

Da bi se pronašla mana novom Q3, potrebno je biti sitničav. I pored simulacije „auspuha“ pozadi, recimo da bi se ona mogla odnositi na ponašanje menjača S tronic. Možda je to samo do našeg test automobila, ali kad je motor hladan, on ume da bude nešto agresivniji pri kretanju iz mirovanja, pa je u tim trenucima potrebno biti malo nežniji s pedalom gasa. S druge strane, iako je reč o SUV-u, sport mod je perfektan, jer je onda njegova agresivnost vrlo poželjna, a ponašanje „baš kako treba“. Takođe, moguće je da smo krivci upravo mi koji smo ga tako „vaspitali“, jer pogon uči stil vožnje i prilagođava se vozaču.

TEHNIČKI PODACI

Audi Q3 35 TFSI S line

Motor: Benzinski, turbo, četvorocilindarski s direktnim ubrizgavanjem

Radna zapremina: 1.498 ccm

Snaga kW(KS): 110 (150) / 5.000–6.000

Obrtni moment (Nm): 250 / 1.500–3.500

Pogon: Na prednjim točkovima, automatski menjač s dvostrukim kvačilom (DSG), sedmostepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.484/1.849/1.616

Masa/maks. (kg): 1.495 (2.070)

Zapremina prtljažnika (L): 530/1.525

Zapremina rezervoara (L): 58

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 9,2

Maksimalna brzina (km/h): 207 km/h

Potrošnja na testu (l): 6,6

EU norma/CO2 g/km: EU6 AG/H/I / 130

Cena (EUR): od 34.529,28

Review overview

Karoserija4
Pogon4
Vozna dinamika3
Povezanost 4.5
Ekonomičnost3.5
Komfor4.5
Troškovi3

Dobro

  • Udobnost
  • Svestranost
  • Kvalitetan enterijer

Loše

  • Simulacija auspuha u braniku
  • Skupa dodatna oprema
  • Veća emisija CO2

Zaključak

3.8I, na kraju, kakav je Q3? Ako bismo trebali da ga opišemo u dve reči, rekli bismo svestran i kompetentan. Kao i kod skoro svakog automobila, računica može lako da se otme kada se odmota lista dodatne opreme, ali i to je kao i sa svim užitcima - treba znati kada stati.