Češki specijalitet koji ne smete da ignorišete
Noviteti u automobilskoj industriji naviru sa svih strana. Umesto da ih vidimo sve odjednom na sajmu automobila u Ženevi, usled otkazivanja smo dobijali vesti sa svih strana od različitih brendova.
Škoda je tako postala još jedan proizvođač koji je tržištu predstavio novi model. U pitanju je četvrta generacija modela Octavia, koja po prvi put ima i “plug-in” hibridni pogon.
Dostupna kao sedan i karavan, nova Škoda Octavia sa oznakom vRS iV koristiće 1.4-litreni motor sa četiri cilindra i 113 konjskih snaga. Ovaj auto će biti i ekološki prijateljski nastrojen, pošto je njegova emisija CO2 prema WLTP standardima izmerena na 30 g/km.
Iz Škode tvrde da će nova Octavia vRS iV moći da ubrza iz mesta do 100 km/h za 7.3 sekundi, a da je najveća moguća brzina elektronski ograničena na 224 km/h. U slučaju nužde dostupan je električni pogon, koji omogućava domet bez goriva od 60 kilometara. Snaga se šalje na prednju osovinu preko automatskog DSG šestostepenog menjača, kojim vozač može i manuelno da upravlja koristeći zakrilca smeštena iza volana.
Ipak, ovo nije jedan varijanta pogona koji je Škoda planirala u proizvodnji, pošto će u budućnosti biti razvijeni benzinski i dizel motori. To znači da će asortiman Škode vRS biti podjednako širok kao i linija Volkswagena GTI. Dizel TDI varijanti trebalo bi da ima 2.0-litarski motor od 197 konjskih snaga, dok će TSI benzinac takođe koristiti 2.0-litarsku jedinicu, ali će ona ima snagu od čak 242 konja.
Karoserija je takođe promenjena u četvrtoj generaciji Octavije, a sportski trend sa aerodinamičnijim linijama i crtama ispoštovali su i češki proizvođači. Drugačiji su branici, usisnici, zadnji difuzor i spojler na krovu, dok se opciono mogu namontirati i točkovi od 19 inča. Za unutrašnjost se mogu poručiti specijalno trimovana sportska sedišta u alkantari, a u kabini su dva displeja od po 10 inča, jedna za instrumentaciju iza volana, dok je drugi smešten na sredini i kroz njega će vlasnik podešavati opcije za infotejnment.
Škoda Octavia vRS iV četvrte generacije naći će se u slobodnoj prodaji ove jeseni, a pretpostavlja se da će cena za hibridnu varijantu startovati po ceni između 36 i 37.000 evra.