20. April. 2024
Testovi

Baby Benz

Mercedes A 180d 7G-DCT

A-klasa u sedan verziji trenutno je najmanja limuzina ove nemačke marke. Vozili smo verziju koja nosi oznaku A 180 d

U vreme kada je svet bio jednostavniji i kada su limuzine dominirale automobilskim svetom, samo jedan proizvođač mogao se smatrati pravim pripadnikom grupe koja danas čini premijum segment. Nešto kasnije pojavio se osnovni model ovog proizvođača koji se zvao 190, a skoro odmah je u Americi dobio nadimak Baby-Benz. S kodnom oznakom W201, Mercedes 190 je preteča današnje C-klase, ali po dimenzijama puno je bliži najmanjoj limuzini ovog nemačkog proizvođača – modela A-klase u sedan verziji. Poslednja verzija 190-ke zapravo je sedam centimetara kraća od novog Baby-Benza, a zajedničko za oba modela jeste to da predstavljaju ulaznicu u svet limuzina koja na čelu imaju trokraku zvezdu.

Nova generacija A-klase u limuzinskom izdanju pravi je Mercedes i u pogledu dizajna. Oblik zadnjeg dela i svetlosne grupe jasno određuje njen vizuelni identitet. Međutim, nova A-klasa mnogo je više od lepog lica. Da je kojim slučajem nastala nešto ranije, podatak koji sledi bio bi udarna vest. Koeficijent otpora vazduha iznosi samo 0,22! Prevedeno na „automobilski“ jezik, to znači da će pri velikim brzinama biti tih i ekonomičan, kao i da će motori morati manje da se trude prilikom ubrzavanja. A to puno znači, pogotovo u današnjem svetu kada se pogonski sistemi najviše prilagođavaju strogim ekološkim normama.

Na zadnjem delu stoji oznaka A 180 d, što znači da se pod haubom ovog modela nalazi motor od 1,5 litara sa 116 KS. U specifikacijama stoji da mu je do 100 kilometara na sat potrebno 10,6 sekundi, iako je njegova masa 1.455 kilograma. U vožnji deluje kao da ima je manje, jer motor uparen sa 7G-DCT menjačem nema nikakav problem s pokretanjem ovog automobila. Naravno, ne treba očekivati čuda kada su performanse u pitanju, ali je maksimalna brzina 206 kilometara na sat. Veoma dobar rezultat za relativno mali dizel-motor, a veliku zaslugu u tome igra ranije pomenuti mali otpor vazduha. Još jedna prednost lepo oblikovne i „klizave“ karoserije jeste lakoća kretanja pri većim brzinama.

Primer koji to najbolje ilustruje jeste da pri 130 kilometara na sat A 180 d pokazuje da trenutno troši manje od 5 litara. Pritom se motor okreće na jedva nešto više od 2.000 obrtaja u minuti. Prosek koji smo mi imali kretao se oko 4,5 litara. Naterati ovaj automobil da troši više od 6 litara pravi je podvig i moguće ga je postići samo u gradu na kratkim relacijama. Zahvaljujući 205/55 pneumaticima na felnama od 17 coli i dobro odmerenom trimu vešanja, vožnja najmanjom Mercedesovom limuzinom skoro je uvek prijatna, čak i po našim B-putevima. U krivinama je siguran i dovoljno precizan, a reakcija menjača pravovremena. Dodirom na dugme menja se karakter i ponašanje automobila, a u standardnom režimu rada menjač će se truditi da motor održi u što nižem režimu rada. Kada nije opterećen, obrtaji motora nikada nisu daleko od lera držeći prosečnu potrošnju na niskom nivou.

Ukoliko vozač poželi malo bolje performanse, moraće da prebaci u sportski režim rada. Tada će A 180 d postati živahan i uvek spreman za preticanje. Ako nas pitate, selektor režima rada najviše ima smisla upravo u ovakvim modelima, jer se zaista vidi promena u prirodi njegovog ponašanja. A 180 d je prijatan za putnike, kako napred tako i pozadi, a s prtljažnikom od 410 litara lako može da bude i jedini auto u porodici. Kao što smo već do sada puno puta rekli, Mercedesov infotainment sistem i instrumentacija trenutno su najbolji, i sa pravom pre startovanja motora stoji upozorenje da vozač uvek mora da obrati pažnju na put. Oba displeja i komande su izvanredne i u kombinaciji s ambijentalnim osvetljenjem uveče, vožnju zaista čine posebnom.

TEHNIČKI PODACI

Mercedes A 180 d 7G-DCT

Motor: turbo-dizel, četvorocilindarski, direktno, common-rail

Radna zapremina: 1.468 ccm

Snaga kW(KS): 85 (116) / 4.000

Obrtni moment (Nm): 260 / 1.750–2.750

Pogon: prednji, automatski, DCT, 7 stepeni

Dimenzije D/Š/V (mm): 4.549/ 1.796 / 1.446

Masa/maks. (kg): 1.455 (1.965)

Zapremina prtljažnika (L): 410

Zapremina rezervoara (L): 43

Ubrzanje (s) od 0 do 100 km/h: 10,6

Maksimalna brzina (km/h): 206 km/h

Prosečna potrošnja na testu (l): 4,5

EU norma /CO2/ km: EU6d temp

Cena: 31.464 evra

Review overview

Karoserija4.5
Pogon4
Vozna dinamika4
Multimedija4.5
Ekonomičnost3.5
Komfor4.5
Troškovi3.5

Dobro

  • Ekstremno štedljiv motor
  • Udobnost
  • Multimedija i instrumentacija na najvišem nivou

Loše

  • Samo skuplje verzije pozadi imaju multilink

Zaključak

4.1Najnovija i najmanja Mercedesova limuzina najviše kupaca imaće na najvećim svetskim tržištima, naravno u snažnijim benzinskim verzijama. Za nas bi A 180 d trebalo da bude sasvim dovoljna i mera, koja poseduje sve elemente do najmanjih sitnica koje Mercedes čine originalnim i posebnim.