25. November. 2024
Testovi

Crno-beli svet

Audi A4 S line 40 TDI quattro

Koliko god se dizajneri trudili da auto izgleda „opasno“, inženjeri ga učine bezbednijim i sigurnijim. Jedan od najboljh primera za to je osveženi Audi A4 40 TDI u S line Quattro verziji

Restilizacija nekog modela obično podrazumeva male izmene na karoseriji i poneko novo tehničko rešenje ili motorizaciju. Međutim, na primeru poslednje generacije modela A4 se jasno vidi da to nije uvek slučaj. Mali broj panela je ostao isti, a najveće imene odnose se na izgled prednjeg dela i boka automobila. A na modelu koji smo mi vozili bili su novi LED farovi. Praktično, ceo prednji deo automobila izleda novo, sveže i „oštro“. Niko ga neće zameniti sa prethodnom generacijom.

Dodatni utisak ostavlja verzija koju smo mi imali na testu, u S-line paketu opreme koja dolazi kao sastavni deo „Launch“ edicije. Obuhvata crni stilski paket sa „pomračenjem“ brojnih delova eksterijera počev od detalja kao što je oplata retrovizora ili tanki spojler na vratima prtljažnika preko velikih površina kao što je krov automobila, pa sve do upečatljive maske hladnjaka sa zatamnjenim amblemom marke.

Quattro pogon je garancija odlične trakcije i sigurnog ponašanja na putu

U unutrašnjosti takođe vlada „sportska“ atmosfera, sa S-line sedištima sa koža/alkantara kombinacijom i zasečenim volanom. Instrumentacija je naravno digitalna, a vozač može da bira tri osnovna prikaza. Audijev virtuelni kokpit nudi i mogućnost većeg prikaza mape, kao i brojne mogućnosti dodatnog izbora informacija. Na instrument tabli nalazi se i TFT displej osetljiv na dodir dijagonale 10,1 inč sa novim MMI sistemom sa punom konektivnošću. Na primer, ako vozač želi da vidi vremensku prognozu, on to može da učiniti kroz meni automobila. MMI inače više nema fizičke komande, a najvažnije funkcije koje se često koriste poput klima uređaja ili radija ipak imaju svoje „dugmiće“.

Ono što Audi verovatno najbolje radi je kvalitet enterijera. To postaje jasno od prvog kontakta, tj. otvaranja vrata koja deluju kao da su od sefa, a ne automobila. Isti osećaj pruža i prilikom zatvaranja vrata i kreiranja subjektivnog osećaja sigurnosti pored činjenice da je Audi A4 ipak auto premium klase. Erogonomija je vrhunska, a prostora ima dosta i napred i pozadi. Čak i više nego što se to od njega očekuje. U ovoj varijanti, prtljažnik ima zapreminu od 460 litara i pravilnog je oblika sa dve bočne ostave.

Kada se vozač udobno smesti, a to svakako može jer su sedišta i pozicija za volanom odlična – vožnja može da počne. Pritiskom na dugme, startuje se dizel poznati dvolitarski dizel motor od 190 konjskih snaga. Ručica menjača je digitalizovana, nalazi se na centralnoj konzoli, masivna je i kvalitetna. Prebacivanjem u „D“ na scenu stupa sedmostepeni „Steptronic“ menjač sa dvostrukim kvačilom. Ova transmisija je poznata kao brza i precizna i lako se prilagođava modu i režimu rada u kojem se auto nalazi. Zahvaljujući dobrom programiranju, velik obrtni moment od 400 Nm pri samo 1750 o/min će biti lepo iskorišćen, jer menjač neće loviti niži stepen prenosa svaki put kada vozač malo odlučnije da gas.

Kao što smo već rekli, oznaka Quattro u slučaju ovog modela simboliše integralni pogon koji ovaj automobil pretvara u vrlo sigurnu mašinu odličnih dinamičkih karakteristika. Ubrzanja su snažna, do stotke stiže za samo 7,4 sekunde, a upravljač je progresivan i veoma precizan. Pri velikim brzinama novi A4 je vrlo tih i stabilan. Tom utisku značajno doprinose veliki točkovi od 19 coli sa „Audi Sport“ oznakom obuvene u 245/35 gume. Svi detalji su bitni, zar ne? Nakon samo par dana, ponovo nam se vratio utisak da je ova veličina automobila zapravo idealna za jedan univezalan automobil. Dovoljno prostan za porodicu, vrlo „ozbiljan“ za reprezentaciju i prilično agilan za uživanje u vožnji. Istovremeno nam je i stavio do znanja zbog čega je Audi ovako temeljno restilizovao A4. U ovoj klasi i cenovnom rangu nema prostora za greške, ne pravi ih konkurencija, a ni Audi.

TEHNIČKI PODACI

Audi A4 S line 40 TDI quattro

Motor: dizel, 4-cil sa dir. ubriz.

Radna zapremina: 1968 ccm

Snaga kW(KS): 140 (190)/3800-4200

Obrtni moment (Nm): 400/1750-3000

Pogon: integralni, auto 7 stepeni DSG

Dimenzije D/Š/V (mm): 4762/1847/1431

Masa/Maks (kg): 1585 (2160)

Zapremina prtljažnika (L): 460

Zapremina rezervoara (L): 58

Ubrzanje (s): 0 do 100 km/h: 7,4

Maksimalna brzina (km/h): 235 km/h

Pros. potrošnja fabr/test (l): 5,3/6,3

EU norma/CO2 g/km: EU6

Cena (EUR): 44 258*

*Za verziju S line 40 TDI quattro

Review overview

Karoserija4.5
Pogon4.5
Vozna dinamika4.5
Multimedija5
Ekonomičnost4
Komfor5
Troškovi4

Dobro

  • Vrhunski kvalitet enterijera
  • Odlična ergonomija
  • Multimedija

Loše

  • Fali rotacioni upravljač MMI sistema

Zaključak

4.5Audi je sa modelom A4 ponovo definisao svoje mesto tačno između sportski orjentisane marke iz Minhena i luksuzno profilisane zvezde iz Štutgarta.Restilizacija je temeljna i učinila je A4 primetno modernijim.