Volvo S60 je pravi alternativni premijum automobil u srednjoj klasi u kojoj dominiraju nemački proizvođači. Preporuka, pre kupovine Mercedesa, Audija ili BMW-a bilo bi dobro da pogledate Volvo S60
U klasi premijum limuzina situacija je kristalno jasna, bar što se Evrope tiče. Ovde suvereno vladaju automobili nemačke „velike trojke“. Alternativni modeli poput Lexusa, Jaguara, Alfa Romea ili Volva uglavnom su „put kojim se ređe ide“. Resursi koje nemački proizvođači ulažu u svoje modele nisu ništa manje do impresivni. S promenom vlasničke strukture i izmenama u svojoj strategiji, Volvo je ostvario velik napredak i ponovo je došao je na „zelenu“ granu.
Najnovija limuzina ovog švedskog proizvođača nosi oznaku S60 i rival je Audiju A4, Mercedesovoj C-klasi i BMW-ovoj seriji 3. A S60 ima dosta sličnosti sa nemačkim rivalima – prepoznatljiv i atraktivan izgled, odličan kvalitet materijala i, što je vrlo bitno, značku koja sve to „pokriva“. U dnevna svetla integrisan je karakterističan „torov čekić“, maska je masivna kao što je uvek i bila, a bočna silueta je takva da se nalazi na Alfi bila bi hvaljena od početka do kraja teksta. Kvalitet je na viskom nivou, kao i broj finih detalja o kojima će biti reči kasnije. Dakle, ima puno toga se vidi i oseti.
Isto važi i za enterijer automobila. Već prilikom sedanja u njega, u oči upadaju izvanredna R-design sedišta koja svojim materijalima i ergonomijom ne zaostaju za najboljim u auto-industriji. Budući da je ovo R-model, crna boja u kombinaciji s metalnim aplikacijama u unutrašnjosti garantuje luksuznu atmosferu. Tome značajno doprinose i detalji poput masivnih ručki za otvaranje vrata, a to ide do detalja poput kontrola na ventilacionim otvorima koji odišu kvalitetom i taktilnošću. Dizajn instrument-table pravi je „skandinavski“ i to ne „Ikea“ skandinavski, već više „Bang und Olufsen“.
Sviđa nam se, ne sviđa nam se
S60 ima dizajn i proporcije skulpture, izvanredan kvalitet i ergonomiju, manje nam se dopalo to što motor ume da bude „žedan“
Ispred vozača se, naravno, nalazi displej, baš kao i na sredini centralne konzole. Instrumentacija je jednostavna pregledna i informativna, s nekoliko dodatnih funkcija, dok je za sve ostalo zadužen onaj veliki centralni, ispod kojeg se nalazi nekoliko fizičkih prečica koje se najčešće koriste. Ima i nekoliko sitnih nelogičnosti, kao na primer izbor prikaza informacija s bord kompjutera, kojem se pristupa putem dugmeta na volanu i koji traži malo privikavanja.
Veći, centralni sistem mogu da koriste svi putnici jer je dobar, brz i logičan. Displej istovremeno može da prikazuje informacije iz više različitih segmenata i kontrola, a svaka funkcija udaljena je na jedan dodir ili „svajp“ pokret – kao na dobrom android telefonu. Čak je moguće i pomeranje ikonica i pozicioniranje u meniju na isti način. Da su u Volvou mislili na sve detalje, govori i „home“ dugme koje na kratak dodir vodi na osnovni ekran, a kada se duže drži, displej odlazi u neaktivni „sleep“ režim za brisanje. Tada ga je moguće urediti specijalnom „Volvo“ mikrofiber krpom, da se uklone otisci prstiju koji bi pokvarili ugođaj u vožnji.
Pored toga, malo je reći da je ergonomija odlična i da se u njemu sedi u skladu s njegovom pojavom. Startovanje motora takođe je drugačije i ima poseban rotacioni prekidač na centralnoj konzoli iza ručice menjača. Kada se on „zavrne“ udesno, budi se benzinski motor od 2 litre u T5 varijanti sa 250 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Agregat je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem. Motor je tih i umereno kultivisan, a značajnu ulogu u utisku iz voženje igraju felne od čak 20 coli sa 245/35 pneumaticima. Ova dimenzija „obuće“ nije baš za naše puteve, ali zato izgledaju „za sve novce“. Imajući velike točkove u vidu, auto ne voli kratke poprečne neravnine, ali zato dobro podnosi krivine.
Međutim, S60 više je pravljen da guta kilometre auto-putem. Pri većim brzinama je tih, mada motor u višim obrtajima na punom gasu ume da bude akustički prisutan, ali ne previše. Do samog kraja testa nismo bili sigurni da li ga je bilo lepše voziti ili sedeti pozadi. Bez obzira na to što S60 nije „full-size“ limuzina, zadnja klupa je vrlo udobna i pozadi ima dosta više prostora od proseka klase. Potrošnja se kod nas kretala od ekonomičnih 7,5 litara u normalnom režimu do preko 11 u sportskom. Naš prosek je iznosio oko 9 litara, što je za oko litru više od deklarisanog proseka. U WLTP ciklusu potrošnja se kreće u rasponu od 7,1 do 8 l. Sprint 0–100 traje 6,5 sekundi, s maksimalnom brzinom od 240 km/h.
Sve blagodeti ovog modela u R-design paketu i svemu što se na slikama vidi, dolaze po ceni od 50.700 evra. Inače, lista opreme je prilično opsežna i pored luksuza, obuhvata i bezbednosne sisteme po kojima je Volvo postao poznat. Za S60 nećemo reći da je bolji već drugačiji od konkurencije.
TEHNIČKI PODACI
Volvo S60 T5 R-DESIGN
Motor turbo-benz, 4-cil. sa dir. ubriz.
Radna zapremina: 1.969 ccm
Snaga kW(KS): 184 (250) / 6.000
Obrtni moment (Nm): 350 / 1.800–4.800
Pogon: prednji/ 8-stepeni automatski
Dimenzije D/Š/V (m): 4.761 /1.850 /1.431
Masa/maks. (kg): 1.677 (2.190)
Zapremina prtljažnika (l): 442
Zapremina rezervoara (l): 60
Ubrzanje (s) od 0 do 100 km/h: 6,5
Maksimalna brzina (km/h): 240 km/h
Prosečna potrošnja na testu (l): 8,8
EU norma CO2/ g/km: EU6d temp./161–181
Cena: od 50.700 evra
Review overview
Dobro
- Izvanredan kvalitet
- Vrhunska ergonomija
- Udobnost
Loše
- "Žedan" motor
- Prtljažnik nešto manje zapremine
Zaključak
4Volvo je dugo gradio imidž sigurnog i kvalitetnog porodičnog automobila. Sada je na to potrebno dodati luksuz, dizajn s notom individualnosti, što po današnjim standardima nije lako postići. S60 je vrlo kredibilna alternativa.